Annons

Söker liten ryggsäck med öppning i sidan

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag funderade på att tipsa um den, då jag har själv 16l versionen, men trodde inte att du skulle få plats med både en Nikon FX DSLR och en 70-200 i den.

Själv är jag mycket nöjd med 16l versionen, dock kvaliteten på den skulle gärna ha varit bättre, även om det hade betytt att den kostade mer. Jag har haft flera Lowepro ryggsäckar och dock att Hatchback är min absoluta favorit är den också den som jag tycker har sämst kvalitet av dem som jag har haft.

Men det är en mycket smidig ryggsäck och för den största delen bra genomtänkt. Med 16l varianten brukar jag ta av mig höger axelremmen och rotera ryggsäcken runt ner till min mage för att öppna bakluckan. 22l varianten känns inte lika så smidig så jag vet inte om det fungerar lika bra med den, speciellt om den är lastad med tung kamera och objektiv.

Skönt att höra att du är nöjd! Man kan nästan se att kvalitén inte riktigt är som deras andra väskor då den ser lite sladdrig ut. Jag tar inte alltid med mig 70-200 objektivet, speciellt inte när jag är iväg på familjeutflykter och det är i de lägen jag har saknat denna typ av väska så om den inte får plats kanske det inte är hela världen. Hur mycket utrustning ryms i 16 l som du har? Den ser onekligen smidigare ut.
 
Hur mycket utrustning ryms i 16 l som du har? Den ser onekligen smidigare ut.

Jag har en bild här som kanske ger någon ide: https://www.flickr.com/gp/karlg/41aQV1

Kanske inte direkt jämförbart då jag använder väskan för en liten, spegellös Olympus E-M5 och oftast mycket kompakta objektiv. I exemplet ovan tror jag att det fans lätt plats över i övre utrymmet till en bok eller en jacka, till exempel. Eller möjligtvis en 70-200…

Här är en bild av kamerautrymmet så gott som utnyttjat till fullo: https://www.instagram.com/p/q85yKYzGdG/
 
Har du sett Tamracs nya Corona ryggsäckar? Mittenmodellen kanske passar ditt uppdrag, förutom att vara för dyr.
 
Tack för alla tips jag har fått!

Jag kan meddela att det blev en Lowepro Hatchback 22L. Den rymmer min Nikon D750 med 24-70 och ett extra objektiv. Väskan blir ett riktigt bra komplement till min flipside 400 aw.

Det jag gillade med hatchback var att den rymmer mycket annat än fotoutrustning vilket är ett stort plus för mig med små barn. Jag tar gärna med kameran på alla våra utflykter och då har min flipside inte haft utrymme för extrakläder, dricka osv. . Den känns smidig och lätt. Inget tjockt störande midjebälte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.