jankrister1
Avslutat medlemskap
Går det att se sökarbilden i datorn?
Mvh
Krister
Mvh
Krister
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror att de appar som finns kräver att kameran är ansluten till en dator via USB.
Tror jag såg någon app till ipad som funkade trådlöst om de låg på samma nätverk. Vet dock inte hur man får kameran trådlöst, funkar SD-kort med Wlan till det?
Nej, de kopplar bara minneskortet till datorn. Du har alltså ingen koppling till kameran.
Jag såg någon youtube video, där man styrde kameran via ipad, trådlöst säkert en 20-30m bort. Hur får man kameran trådlöst? kan man koppla den via USB kontakten till en extren trådlös länk (eller vad det heter)??
Man kopplar kameran till datorn med USB. Sedan kan man använda en app som via datorn styr kameran.
Ja du har rätt, hittade videon jag tänkte på
http://www.ipadnytt.se/anvand-ipad-som-fjarrutlosare-och-mycket-annat-till-din-systemkamera/
Så det finns inget bra sätt att sätta upp en trådlös länk utan dator på kamerasidan? Måste väl vara något för nästa genererations kameror att man har full trådlös styrning
Googla Camera Controls Pro Så hittar du. Det finns en särskild wifi-transmitter att köpa till kameran. Då går det.
Petter .
Misstänker att du tänker på Nikon WT-4. Den går inte att ansluta till trådskaparens D90 (kräver D300 eller högre).