Annons

Såga bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
pellapoo skrev:

Han antydde tex att min sons mor skulle vara nån slags strippa på en svensexa, då kan jag ju få göra antydningar om hans bilder, även om de var aningen fria...

Nu ska vi se! Jag var ganska dålig på matte men jag har svårt att få det gå ihop att två fel blir ett rätt!
Jag tycker att det är hyckleri! Klaga hur man blir behandlad och att sen ge samma mynt tillbaka i "undervisningssyfte" och sen rättfärdiga det. Då anser jag att man är en lika god kålsupare och förverkligat sin rätt att klaga då man behandlar andra likadant själv..ordet dubbelmoral seglade precis förbi..

Håller med om att man kan strunta i att ge kritik om bilden inte tilltalar en alls. Är det däremot tekniska saker man inte tycker om så kan man ju påpeka det, men på ett konstruktivt sätt. Dessutom måste man ju respektera den konstnärliga friheten.

Åh, ursäkta mig... Tog du åt dig Tobias?

Det är enkelt. Jag bestämmer ingenting. Den här platsen är kanske inte gjord för mig och det skulle i så fall förklara varför jag inte känner mig hemma här. Å andra sidan finns det kanske fler som delar mina åsikter och då måste någon framföra dem.

Du kanske trivs här. Då förstår jag om du vill försvara den gemenskapen du har även om jag inte vill dela den med dig. Nåja, jag tror inte att vi kommer längre än så här.

Adjö.

Pej! visst tog jag åt mig
Jag anser mig vara en av de mer omogna på forumet och på så sätt balanserar ut alla de "över"mogna här på forumet.

Mr P om du nu skall jobba dig med att skriva ett så långt och välformulerat inlägg så kan du väl åtminstone läsa hela tråden.... Trist när nån lägger sig i debatten utan att fatta nåt..

Lovisa jag håller med dig om att man inte skall såga bilder för sakens skull. Många sågar mina bilder med motivationen "jag gillar inte såna här bilder"

Tobias

Kanske är det så att jag inte fattar någonting eller också är det ett inslag av en dåres försvarstal ifrån din sida och vifta undan det på det sättet..
Jag tycker att mitt inlägg var sakligt och behövligt för dåliga, taskiga komentarer finns det gott om utan man ska spä på på det viset. Jag tyckte det var lämpligt att rikta mig till den då du själv öppet erkänner att du hänger och rättfärdigar den typen av vedergälldningar som bara föder ont.
själv har jag följat tråden nån dag..läst dina och andras kommentarer..till och med kommenterat en av bilderan där du lämnade en hämndkommentar.
Jag kan förstå att du kan känna dig sårad och frusterad över vissa komentarer dels för ditt motivvals skull och dels för att du använder pc i bildskapandet, men att sänka sig till en lågnivå själv botar inte det utan spär bara på det som du själv reagerar negativt emot. Som jag sa så tycker jag att om man ger igen på det viset så är man med i spelet och som ordspråket säger...

Senast ändrad:
Mr P

Det var inget försvarstal...
Jag menade bara att din kommentar var överflödig eftersom jag redan erkänt att mina kommentarer var "dumma" och höll sig på en nivå i klass med sandlådan. Därför blev det lite dumt tycker jag att du skriver ett nytt inlägg om detta.

Tex Åsa tycker en bild e "kvinnoförnedrande" för att tjejen i bilden bär stringtrosor. Det är nästan lika löjligt som att påstå att en bild är tidelag för att det är en get på kortet. Jag gjorde mina kommentarer "extra" löjliga bara så att ingen skulle ta dem på alvar. Ironin gjorde sig inte förstådd hos alla, tyvärr. Eller skall jag säga som Pej "Åh, ursäkta mig... Tog du åt dig"

Sluta Hacka!

Vi kanske kan, istället för att hela tiden hacka på varandra och varandras bildkommentarer, istället koncentrera oss på att driva diskussionen framåt. Istället för som nu bara ha ett ordkrig. Det är ju såhär att det finns X antal medlemmar som har X antal inställningar till bilder som finns här på sidan.

Vi kan kanske i fortsättningen tänka efter en gång extra innan vi skriver en kommentar och vad vi skriver. Känner man inte att bilden berör en, lämna igen kommentar. Känner man att man måste kommentera bilden för att man tycker den är dålig, skriv då en kommentar som hjälper fotografen, istället för "Du kanske ska ta och sälja din kamera?"

Så nu räcker det med pajkastning, annars blir vi tvungna att stänga tråden, då det ibland kan bli lite väl mycket påhopp...

Mvh
Jeppe

Tobias!
Ok, visste inte att nivån på självinsikt var så hög..men det är glädjande. Hoppas att det inte sved allt för mycket att bli påmind om sanningen engång extra...Hoppas att du inte tog det som kritik emot person för det var det inte..det var riktat till en speciell handling inte hur någon är..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar