Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja Dimage Z5

Produkter
(logga in för att koppla)

kvarmans

Aktiv medlem
Jag funderar om jag ska sälja min Z5:a och undrar nu hur mycket ni tycker det rimligt att ta för en kamera, adapterring för filter och linser, ett skylightfilter, 256mb minneskort, väska lotus med avtagbar botten.

Tycker ni att 3500 är för lite, för mycket eller är är det godtagbart?

kvarmans skrev:
Funderade på det jag me men jag har ju iallafall tillbehör för en 7-800 kr med i priset.

Krasst om tillbehören är:
- Skylightfiltret onödigt för en köpare
- Minneskortet klent
- adatperring för det fåtalköpare som är intresserade. 60:- nytt?

För 3450:- skulle jag köpa den nya kameran och omfattas av det konsumentskydd som finns i handel mellan privatperson och företag, för att slippa krångel om den krånglar. Är jag inte nöjd med den ochhar köpt den på postorer kan jag inom 14 dagar returnera den om dne inte uppfyllde mina krav och garanterat (nästan) få kapitalet tillbaka.

Sätt 2000:- och du kan få köpare. Prova att sälja den via Tradera,med utrop 1:, reservationspris 1000:-. Tradera ger dig en stor marknad och ett bra underlag för rätt pris på varan.

Lycka till.

Filteradapterringen kostar 245 kr
Väskan kostar ny kring 350 kr
Minneskortet kostar 260 kr
Filtret kostar kring 100 kr
och kameran kostar 3450 kr

Men allt är pedantskött och det finns inte en enda defekt liten pinal på kameran och har gått som en klocka i nästan ett år.

kvarmans skrev:
Filteradapterringen kostar 245 kr
Väskan kostar ny kring 350 kr
Minneskortet kostar 260 kr
Filtret kostar kring 100 kr
och kameran kostar 3450 kr

Men allt är pedantskött och det finns inte en enda defekt liten pinal på kameran och har gått som en klocka i nästan ett år.

Det blir dock svårsålt till det priset. Tyvärr tar inte marknaden hänsyn till vad pinalerna kostar nya, utan vad de är värda för kunden.

Hur stort är beovet för kunden av en väska, minneskort, filter och adpaterringen och en kamera som brukats med slitage som kortar livstiden i ett år och med förbrukade garantiåttaganden?

Men prova att annosera ut den för 3500:- och se om utfallet blir det önskade. Blir det det ber jag att grattulera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar