Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja D2H och köpa D300

Produkter
(logga in för att koppla)

pontus.orre.foto

Aktiv medlem
Jag går nu i kamerabytestankar... undrar om jag ska sälja min D2H och köpa en ny D300. Jag funderar även om jag ska minska mitt objektiv lager lite...
Säga vad ni tycker att jag skall köpa:
Jag har följande saker nu
Nikon D2h
Nikon D70
Sigma 10-20 mm
Nikon 18-35 mm 3,5-4,5
Nikon 50 mm 1,8
Sigma 70-200 2,8
Nikon 300 4,0

//Pontus
 
Tjena Pontus.
Att byta ut D2h:n mot en D300 är nog ingen dum idé, du får en något långsammare serietagning men samtidigt mycket bättre bildkvalité och dessutom 12 megapixlar istället för 4 vilket ju inte är helt fel. Så om du har råd tycker jag att det är ett vettigt beslut.

Vad gäller objektiven däremot tycker jag inte att du ska göra dig av med något, verkar ju vara en ganska komplett uppsättning. jag tycker att du ska behålla dem objektiv du har tills du har råd att skaffa "proffs"-objektiv typ Nikons 14-24 istället för 18-35:an. Man vinner ju mycket på att skaffa bättre objektiv, ibland mer än att byta kamerahus.

Lycka till.
/Daniel
 
Bra fråga, jag skulle behålla D70:n. Den ger bra bildkvalité och kan fungera utmärkt som ett andra hus.

/Daniel.
 
Tyckte att den här tråden passade bra.
Har en D40 som jag fick i julklapp men eftersom
objektivutbudet är begränsat (som jag inte visste när jag fick den) funderar jag på att sälja den
och köpa ex d80 lr liknande.
Har bara ett 18-55 mm objektiv till.
Låter detta vettigt och uppskattar tips om vad jag kan köpa för kamera istället.
Vill ha en Nikon.

MVH/Amanda
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.