Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sälja bilder på kändisar?
- Trådstartare hanteln
- Start datum
SmåbildsJohn
Avslutat medlemskap
Hejsan!
Jag undrar vart man vänder sig om man vill sälja bilder på kändisar? Om vi säger att jag lyckas ta en jättefin bild av en internationell kändis/kunglighet och vill tjäna lite pengar på denna bild. Vart ska jag då vända mig?
Rätt eller fel?? Det är ju frågan.
mvh
Marie
Personligen gillar jag INTE, detta ämne inom fotografi..."Milt uttryckt"
lumor_
Aktiv medlem
Om bilden är mycket fin och visar något unikt har man stora chanser att få den såld. Den första man kan vända sig till kan ju vara kändisen själv. De har väl visserligen en väldig massa bilder på sig själva men om bilden verkligen är jättefin, som du säger, kan de kanske tycka att den är värd att lägga in som aktuell bild i sitt pressmaterial. Andra kunder som du kan vända dig till är förstås tidningar.Hejsan!
Jag undrar vart man vänder sig om man vill sälja bilder på kändisar? Om vi säger att jag lyckas ta en jättefin bild av en internationell kändis/kunglighet och vill tjäna lite pengar på denna bild. Vart ska jag då vända mig?
Rätt eller fel?? Det är ju frågan.
mvh
Marie
Gillar du inte att man lyckas ta jättefina bilder eller gillar du inte kändisar?Personligen gillar jag INTE, detta ämne inom fotografi..."Milt uttryckt"
SmåbildsJohn
Avslutat medlemskap
Om bilden är mycket fin och visar något unikt har man stora chanser att få den såld. Den första man kan vända sig till kan ju vara kändisen själv. De har väl visserligen en väldig massa bilder på sig själva men om bilden verkligen är jättefin, som du säger, kan de kanske tycka att den är värd att lägga in som aktuell bild i sitt pressmaterial. Andra kunder som du kan vända dig till är förstås tidningar.
Gillar du inte att man lyckas ta jättefina bilder eller gillar du inte kändisar?
Om "kändisen" givit sitt godkännande, helt OK(!!!). Dock inte smygbilder till hänt BILD, på Anders Lundin, typ, ätandes på en IKEA restaurang med familjen...
...Noterade ni inte slutformuleringen: "Rätt eller fel?? Det är ju frågan."
Hur ska man tolka det, om bild typen?
Senast ändrad:
hanteln
Medlem
Vilken bildbyrå
Vilken bildbyrå samarbetar du med om jag får fråga? Hur mycket tjänar du på att sälja bilder till dem? Vilken typ av bilder har du sålt? Många frågor som vill få svar...
Vänd dig till en bildbyrå så har du chans att bilden säljer mer.
Jag samarbetar själv med en bildbyrå med denna typ av bilder.
Mvh N
Vilken bildbyrå samarbetar du med om jag får fråga? Hur mycket tjänar du på att sälja bilder till dem? Vilken typ av bilder har du sålt? Många frågor som vill få svar...