Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja bilder på kändisar?

Produkter
(logga in för att koppla)

hanteln

Medlem
Hejsan!
Jag undrar vart man vänder sig om man vill sälja bilder på kändisar? Om vi säger att jag lyckas ta en jättefin bild av en internationell kändis/kunglighet och vill tjäna lite pengar på denna bild. Vart ska jag då vända mig?

Rätt eller fel?? Det är ju frågan.

mvh
Marie
 
Hejsan!
Jag undrar vart man vänder sig om man vill sälja bilder på kändisar? Om vi säger att jag lyckas ta en jättefin bild av en internationell kändis/kunglighet och vill tjäna lite pengar på denna bild. Vart ska jag då vända mig?

Rätt eller fel?? Det är ju frågan.

mvh
Marie

Personligen gillar jag INTE, detta ämne inom fotografi..."Milt uttryckt"
 
Hejsan!
Jag undrar vart man vänder sig om man vill sälja bilder på kändisar? Om vi säger att jag lyckas ta en jättefin bild av en internationell kändis/kunglighet och vill tjäna lite pengar på denna bild. Vart ska jag då vända mig?

Rätt eller fel?? Det är ju frågan.

mvh
Marie
Om bilden är mycket fin och visar något unikt har man stora chanser att få den såld. Den första man kan vända sig till kan ju vara kändisen själv. De har väl visserligen en väldig massa bilder på sig själva men om bilden verkligen är jättefin, som du säger, kan de kanske tycka att den är värd att lägga in som aktuell bild i sitt pressmaterial. Andra kunder som du kan vända dig till är förstås tidningar.

Personligen gillar jag INTE, detta ämne inom fotografi..."Milt uttryckt"
Gillar du inte att man lyckas ta jättefina bilder eller gillar du inte kändisar?
 
Vänd dig till en bildbyrå så har du chans att bilden säljer mer.

Jag samarbetar själv med en bildbyrå med denna typ av bilder.

Mvh N
 
Om bilden är mycket fin och visar något unikt har man stora chanser att få den såld. Den första man kan vända sig till kan ju vara kändisen själv. De har väl visserligen en väldig massa bilder på sig själva men om bilden verkligen är jättefin, som du säger, kan de kanske tycka att den är värd att lägga in som aktuell bild i sitt pressmaterial. Andra kunder som du kan vända dig till är förstås tidningar.


Gillar du inte att man lyckas ta jättefina bilder eller gillar du inte kändisar?

Om "kändisen" givit sitt godkännande, helt OK(!!!). Dock inte smygbilder till hänt BILD, på Anders Lundin, typ, ätandes på en IKEA restaurang med familjen...

...Noterade ni inte slutformuleringen: "Rätt eller fel?? Det är ju frågan."

Hur ska man tolka det, om bild typen?
 
Senast ändrad:
Vilken bildbyrå?

Vilken bildbyrå ska man vända sig till sådana gånger? Hur mycket pengar man får för bilden är ju självklart beroende på vad för slags bild det är frågan om. Men hur mycket kan man tjäna på enriktigt fin bild av en kändis som skvallrar om både ditt och datt???
 
Vilken bildbyrå

Vänd dig till en bildbyrå så har du chans att bilden säljer mer.

Jag samarbetar själv med en bildbyrå med denna typ av bilder.

Mvh N

Vilken bildbyrå samarbetar du med om jag får fråga? Hur mycket tjänar du på att sälja bilder till dem? Vilken typ av bilder har du sålt? Många frågor som vill få svar...

:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.