Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Säkerhetsmeddelande för användare av litiumjonbatteriet EN-EL3

Produkter
(logga in för att koppla)
Enligt killen på Nikon så är det bara 5 st batterier i hela världen som jar knasat.
jag tror inte det är någon panik...
 
där står ju inte hur man ska gå till väga för att få det bytt... ?

Ett av mina ingår i en av batcharna, men det är köpt i USA, vetifan hur jag ska göra :-|
 
Hmmm... verkar vara nåt med att man behöver ha sin D70s serie nummber inlagt också, o jag köpte min ifrån Canda och den accepterar inte det serie numret :-|

Får väl leva med risken av exploderande batteri dårrå :p
 
Hmms, jag överväger att skita fullständigt i det och köpa ett nytt batteri om ett tag.

Jag fick min kamera för under en vecka sedan och är inte det minsta sugen på att vara utan den i några veckor nu :(

mvh
 
Om du ändå ska köpa ett nytt snart så kan du ju skicka in det och få ett nytt bättre (EN-AL3a eller e) än det du har nu.
 
MrCrowly skrev:
Om du ändå ska köpa ett nytt snart så kan du ju skicka in det och få ett nytt bättre (EN-AL3a eller e) än det du har nu.

Ja relativt snart isf, jag har inte råd att köpa något nytt nu dock och tänker inte göra det än på ett par månader.

Känns surt att bli utan sin kamera i troligen några veckor när man haft den i mindre än en vecka. Nåja får se hur jag gör.

mvh
 
Bägge mina batterier är på listan.
JACKPOT..eftersom man tydligen får de nya batterierna EN-EL3a eller e med högre kapacitet i utbyte. Dessutom har jag ett tredje piratbatteri så jag behöver inte vara kameralös i väntan på de nya.
 
blixa skrev:
Tror inte du har något problem, D70s levereras med EN-EL3a batteriet och dom har inte problemet!

Edit: Läste ditt inlägg ovan och ser att du har ett sånt batteri - sorry!


Ja, jag sa d70s som i DEE SJUTTINS :p lite klurigt med D70 o D70s, men ja, jag har ett sånt batteri, tyvärr :-|
 
Jag tycker det här är utmärkt. Jag kommer vänta några månader och sedan skicka in batteriet. Då har man ju "förlängt" livslängden på originalbatteriet med nästan ett år, och dessutom få ett bättre batteri!

Johannes
 
Tror jag gör som personen ovan. 49AB stod det på min och är således ett "farligt" batteri. Känns som om det är bäst att vänta tills den värsta ruschen är över.
 
Bättre att få det gjort

Tydligen har det inte blivit så mycket rush som Nikon hade trott, så de har inte så fullt upp som man skulle kunna tro. Ring och snacka med dem på 08-51 99 21 36. De är jävligt schyssta!
 
All heder åt Nikon!

Ett par enstaka batterier i hela världen strular (dessutom UTANFÖR kameran) och raskt byter de ut gamla batterier mot nya för tusentals användare. Helt fantastiskt, tycker jag. Lite trist att vara utan batteri någon vecka, men det är ju en smäll man kan ta. Inte ens porto behöver man betala själv, och man får inte skicka iväg sitt eget batteri förrän Nikon vet att det ligger nya och väntar i Europalagret. Strålande.
 
Registrerade mig på Nikons hemsida då jag har ett sådant batteri EN-EL3 47AH,men när jag avslutade registreringen kom upp följande:

Grattis, Du har skapat ett nytt konto.
Du kommer att få Dina inloggningsdetaljer via e-mail.


D50 - xxxxx var korrekt registrerad.
Partinumret visar att batteriet inte tillhör de batterier som har återkallats.


Trots att batteriet är med på listan så står att batteriet inte tillhör de som återkallats? :)
 
Senast ändrad:
Nytt Batteri..

Som många andra hade jag ett batteri som var med på listan. Dock kände jag att väntetiden var för lång. 5-10dgr utan att fota är som att fasta för mig och det tyckte inte jag lät så kul. Eftersom att jag för tillfället använder kameran i jobbet så tyckte jag det var en anledning till att fråga Nikon om någon annan lösning fanns. Jag mailade dem den 26/11 och påtalade att jag inte kunde vänta så länge som 5-10dgr. Då blev jag plockad ur kön, och så skulle dem skicka ett nytt batteri till mig först. Idag den 1/12 hade jag det nya batteriet i lådan! 4dgr senare alltså. Vilken otroligt bra service! Efter att ha laddat och testat det nya batteriet så skickade jag in det gamla. Det känns liksom mer rätt att det ska vara på det sättet tycker jag.

Kontentan blir således, maila & fråga, Nikon kanske är shyssta mot er också.

Lycka till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.