Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Säkerhetsmeddelande för användare av litiumjonbatteriet EN-EL3
- Trådstartare MrCrowly
- Start datum
redbull
Medlem
MrCrowly skrev:
Om du ändå ska köpa ett nytt snart så kan du ju skicka in det och få ett nytt bättre (EN-AL3a eller e) än det du har nu.
Ja relativt snart isf, jag har inte råd att köpa något nytt nu dock och tänker inte göra det än på ett par månader.
Känns surt att bli utan sin kamera i troligen några veckor när man haft den i mindre än en vecka. Nåja får se hur jag gör.
mvh
blixa
Aktiv medlem
Får väl leva med risken av exploderande batteri dårrå
Tror inte du har något problem, D70s levereras med EN-EL3a batteriet och dom har inte problemet!
Edit: Läste ditt inlägg ovan och ser att du har ett sånt batteri - sorry!
Phrizzawh
Avslutat medlemskap
blixa skrev:
Tror inte du har något problem, D70s levereras med EN-EL3a batteriet och dom har inte problemet!
Edit: Läste ditt inlägg ovan och ser att du har ett sånt batteri - sorry!
Ja, jag sa d70s som i DEE SJUTTINS lite klurigt med D70 o D70s, men ja, jag har ett sånt batteri, tyvärr :-|
Johannes-S
Aktiv medlem
Jag tycker det här är utmärkt. Jag kommer vänta några månader och sedan skicka in batteriet. Då har man ju "förlängt" livslängden på originalbatteriet med nästan ett år, och dessutom få ett bättre batteri!
Johannes
Johannes
avslutat_bj
Aktiv medlem
All heder åt Nikon!
Ett par enstaka batterier i hela världen strular (dessutom UTANFÖR kameran) och raskt byter de ut gamla batterier mot nya för tusentals användare. Helt fantastiskt, tycker jag. Lite trist att vara utan batteri någon vecka, men det är ju en smäll man kan ta. Inte ens porto behöver man betala själv, och man får inte skicka iväg sitt eget batteri förrän Nikon vet att det ligger nya och väntar i Europalagret. Strålande.
Ett par enstaka batterier i hela världen strular (dessutom UTANFÖR kameran) och raskt byter de ut gamla batterier mot nya för tusentals användare. Helt fantastiskt, tycker jag. Lite trist att vara utan batteri någon vecka, men det är ju en smäll man kan ta. Inte ens porto behöver man betala själv, och man får inte skicka iväg sitt eget batteri förrän Nikon vet att det ligger nya och väntar i Europalagret. Strålande.
cole
Avslutat medlemskap
Registrerade mig på Nikons hemsida då jag har ett sådant batteri EN-EL3 47AH,men när jag avslutade registreringen kom upp följande:
Grattis, Du har skapat ett nytt konto.
Du kommer att få Dina inloggningsdetaljer via e-mail.
D50 - xxxxx var korrekt registrerad.
Partinumret visar att batteriet inte tillhör de batterier som har återkallats.
Trots att batteriet är med på listan så står att batteriet inte tillhör de som återkallats?
Grattis, Du har skapat ett nytt konto.
Du kommer att få Dina inloggningsdetaljer via e-mail.
D50 - xxxxx var korrekt registrerad.
Partinumret visar att batteriet inte tillhör de batterier som har återkallats.
Trots att batteriet är med på listan så står att batteriet inte tillhör de som återkallats?
Senast ändrad:
Emthap
Aktiv medlem
Nytt Batteri..
Som många andra hade jag ett batteri som var med på listan. Dock kände jag att väntetiden var för lång. 5-10dgr utan att fota är som att fasta för mig och det tyckte inte jag lät så kul. Eftersom att jag för tillfället använder kameran i jobbet så tyckte jag det var en anledning till att fråga Nikon om någon annan lösning fanns. Jag mailade dem den 26/11 och påtalade att jag inte kunde vänta så länge som 5-10dgr. Då blev jag plockad ur kön, och så skulle dem skicka ett nytt batteri till mig först. Idag den 1/12 hade jag det nya batteriet i lådan! 4dgr senare alltså. Vilken otroligt bra service! Efter att ha laddat och testat det nya batteriet så skickade jag in det gamla. Det känns liksom mer rätt att det ska vara på det sättet tycker jag.
Kontentan blir således, maila & fråga, Nikon kanske är shyssta mot er också.
Lycka till!
Som många andra hade jag ett batteri som var med på listan. Dock kände jag att väntetiden var för lång. 5-10dgr utan att fota är som att fasta för mig och det tyckte inte jag lät så kul. Eftersom att jag för tillfället använder kameran i jobbet så tyckte jag det var en anledning till att fråga Nikon om någon annan lösning fanns. Jag mailade dem den 26/11 och påtalade att jag inte kunde vänta så länge som 5-10dgr. Då blev jag plockad ur kön, och så skulle dem skicka ett nytt batteri till mig först. Idag den 1/12 hade jag det nya batteriet i lådan! 4dgr senare alltså. Vilken otroligt bra service! Efter att ha laddat och testat det nya batteriet så skickade jag in det gamla. Det känns liksom mer rätt att det ska vara på det sättet tycker jag.
Kontentan blir således, maila & fråga, Nikon kanske är shyssta mot er också.
Lycka till!