Annons

SÅ här tyckte cyberphoto själva om canon

Produkter
(logga in för att koppla)

Gentle Giant

Aktiv medlem
Hej

Tänkte köpa mig en canon och har bla. hört mig för hos cyberphoto vad de själva tyckte om de fyra modellerna.

A70 och ixus 400 är det ingen skillnad i bildkvalitet. A70:n är mycket prisvärd men 400 är liten o smidig.

S50 hade en bättre bildkvalitet än G3 och dessutom billigare.

Så tyckte de, men jag vet fortfarande inte vilken jag skall köpa av G3 och S50.

Någon som äger en S50?

Är också nyfiken på S50 vs G3. Får jag haka på? Är inte S50 "bara" en uppdaterad S45? S45-ägare på fotosidan kan man hitta genom formuläret på bildsökningen, liksom G3-ägare förstås.

Rimligen borde G3:an har bättre optik? Hur är batterilivslängden på S50. (viktigt för mig som gillar att resa)

Vad jag kan se som talar för resp. kamera:

S50:
Går alltid ned i fickan (huvudargumentet)
Fler pixlar
Billigare

G3:
Blixtsko (har redan en präktig Speedlite)
Vridbar skärm (för att inte väcka uppmärksamhet)
Större zoom.
Bättre optik?
Fler inställningsmöjligheter?
Batterilivslängd?

Om jag sedan kan (bör) skrapa ihop pengarna för dylika inköp är en helt annan historia

Cyberphoto rekommenderade faktiskt S45 (mest för pengarna).

Enligt dem skulle bildkvaliteten vara bättre på S50 än G3, då borde ju S50 ha den bästa optiken.

Är det något mer än upplösningen som skiljer S45 från S50?

Det verkar gå att spela in längre film med S45 stämmer det?

Gentle Giant skrev:

Enligt dem skulle bildkvaliteten vara bättre på S50 än G3, då borde ju S50 ha den bästa optiken.

Skulle gärna vilja höra fler åsikter än Cyberphotos. Hur som helst är det nog ingen större skillnad. Måste nog få känna på dem innan jag bestämmer mig. Hittade förresten en recension över S50 (fast på norska). Lät bra.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto