Emil-G
Aktiv medlem
Märkligt! Jag har min D300 stående i min ICU, dvs med handgreppet utåt för att lätt kunna greppa den. Enligt spec är den 147mm bred och jag märker inte någon bula i ryggen men det är inte mer än någon mm kvar. Det är inte heller några problem att dra igen blixtlåsen, jag märker inte att det stramar någonstans.Mätte kameran hemma nu, den är 15cm bred och 16,5cm hög med BG, stativfästet bygger 5mm så med det blir den 17cm hög.
ICU Pro ska vara 16,5cm djup enligt F-stop hemsidan men ändå stack kameran upp över en fingerbredd när den låg på sidan (dvs 15cm) och det borde betyda att väskan är högst 13cm djup?
Kameran rymdes förvisso med väskan stängd, men det blev en bula.
Maila F-stop och fråga, de svarade snabbt på mina frågor innan jag beställde. De har också en chat på sin hemsida men de som sitter på andra sidan har lite skiftande kunskaper om prylarna. Enligt spec är ICU Pro avsedd för proffshus med inbyggt BG så jag har svårt att tro att din D700 inte skulle få plats.Hur var det med din Emil? Jag hann inte titta så mycket på din väskas innehåll men hur mycket utrymme har du om kameran är som "tjockast" i väskans djupled?
Kan det vara olika versioner av ICU?
Mätte på min Lowepro Magnum, där är sagda 20,5cm uppmätt till 20cm i djup, men med hela 2,5cm tjock mjuk botten vinner man ytterligare 5mm så det är godkänt.