Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Rygga med plats för lite annat.
- Trådstartare Olsn
- Start datum
Damocles
Aktiv medlem
Ett alternativ kan vara att bygga eget. Då har man klart större valmöjlighet med bärsystem och liknande. Det är annars det jag tycker är den största nackdelen med de flesta "fotoryggor". De är gjorda för att vara bra för utrustningen, och mindre bra för axlarna. Är man van vid bra friluftsutrustning så blir det jobbigt.
Jespers artikel om att bygga om en rygga till fotorygga.
http://www.fotosidan.se/doc.htm/2710
Jespers artikel om att bygga om en rygga till fotorygga.
http://www.fotosidan.se/doc.htm/2710
MaxZ
Aktiv medlem
Olsn skrev:
Lowepro har några modeller med kameradelen i botten, vilket gör att tyngden i ryggan kommer alldeles för lågt.
Smaken är som...
Är din slutsats baserad på egen erfarenhet eller "bara" din känsla?
Jag använder själv en Orion Trekker och har aldrig ens tänkt tanken att det skulle vara "baktung", även med tom överdel. Jag brukar ha en 1DmkII, en 16-35 + 100 macro mm i nedre delen, svårt att toppa när det gäller tyngd...
Laddar du med regnbyxor, sittunderlägg, 1st aid kit, macka och thermosflaska är väskan mycket väl balancerad.
Agonotheta
Aktiv medlem
jag köpte nyligen en ryggsäck som jag anser vara jäkligt bra.
när jag gick in i affären var jag fast besluten om att jag skulle ha en axelremsväska och helst en crumpler.
jag kom ut med en Dakine ryggsäck (?).
man kan väl kalla det en kompromisslösning, säljaren var helt övertygad att jag skulle vara mer nöjd med en ryggsäck, jag tyckte ryggsäck var klumpigt och för långsamt.
denna väska kan man plocka ut innerdelen så blir det en (ful) axelremsväska också.
nåt som jag tycker är ett plus är att man inte kommer åt insidan av väskan bakifrån, blixtlåsen sitter mot din rygg.
har du möjlighet att titta på väska i verkligheten tycker jag du ska göra det då är jäkligt fiffig och sitter enligt mig, mycket bra.
dock är detta min första ryggsäck så jag kan tyvärr inte jämföra den med andra ryggsäckar men den sitter riktigt bra tycker jag.
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=3465860
EDIT: du kan själv välja om du vill ha kameradelen i botten eller i toppen
när jag gick in i affären var jag fast besluten om att jag skulle ha en axelremsväska och helst en crumpler.
jag kom ut med en Dakine ryggsäck (?).
man kan väl kalla det en kompromisslösning, säljaren var helt övertygad att jag skulle vara mer nöjd med en ryggsäck, jag tyckte ryggsäck var klumpigt och för långsamt.
denna väska kan man plocka ut innerdelen så blir det en (ful) axelremsväska också.
nåt som jag tycker är ett plus är att man inte kommer åt insidan av väskan bakifrån, blixtlåsen sitter mot din rygg.
har du möjlighet att titta på väska i verkligheten tycker jag du ska göra det då är jäkligt fiffig och sitter enligt mig, mycket bra.
dock är detta min första ryggsäck så jag kan tyvärr inte jämföra den med andra ryggsäckar men den sitter riktigt bra tycker jag.
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=3465860
EDIT: du kan själv välja om du vill ha kameradelen i botten eller i toppen
Olsn
Medlem
Tack för alla era tips och synpunkter. Jag har granskat era förslag och uppenbarligen har alla plats för det där viktiga lilla extra.
Andreas: Dakine ryggan har jag tidigare sneglat lite på och noterade dessutom att du är från Skåne. Var köpte du ryggsäcken? Det är alltid vanskligt att köpa endbart på intrycken från en bild. Mvh Jan
Andreas: Dakine ryggan har jag tidigare sneglat lite på och noterade dessutom att du är från Skåne. Var köpte du ryggsäcken? Det är alltid vanskligt att köpa endbart på intrycken från en bild. Mvh Jan
Agonotheta
Aktiv medlem
YFO i malmö på Ö. Förstadsg. 1.
tyvärr har dom inte så många väskor att titta på i verkligheten men dom har kataloger och bra kunskap!
gå in och titta vad dom har, annars vet jag inget annat ställe att köpa väskor direkt.
det finns en expertbutik i Lund, mattsons foto (har jag för mig dom heter),Klostergatan 3 B
, som har ganska mycket fototillbehör. men jag vet inte om dom har mer än andra expertbutiker, men jag har fått uppfattningen att dom har det.
tyvärr har dom inte så många väskor att titta på i verkligheten men dom har kataloger och bra kunskap!
gå in och titta vad dom har, annars vet jag inget annat ställe att köpa väskor direkt.
det finns en expertbutik i Lund, mattsons foto (har jag för mig dom heter),Klostergatan 3 B
, som har ganska mycket fototillbehör. men jag vet inte om dom har mer än andra expertbutiker, men jag har fått uppfattningen att dom har det.
Bengt-Arne
Aktiv medlem
toll skrev:
Lowe Pro Rover passar mig bra. Den har bra kvalite, lagom mycket kamerautrustning och annan packning får plats. Skön att bära. Finns dessutom i två storlekar beroende på krav.
Jag har en lika dan. Ja, jag tycker den är bra att bära, däremot lite bökig när man skall ha tag i grejer i bottendelen i och med man måste vika ryggan på mitten.
Jag har lite planer på att köpa en Lowe Pro Mini Trekker AW.....hoppas jag väljer rätt!