Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

RP-fotolabb

Produkter
(logga in för att koppla)

typhoon

Aktiv medlem
RP-fotolabb i Göteborg har tydligen ombildats och flyttat. Är det någon som har koll på om det fortfarande är att betrakta som ett proffslabb?

Det gäller drygt 50 diarullar från en resa i Afrika.

Jag har anlitat Proffskopia i Jönköping i flera år med bra resultat. I och med att RP ligger såpass nära och att jag slipper skicka filmen på posten, så känns det som ett bra alternativ.

Har de flyttat igen? Sist jag var där låg de i Stampens Hantverkshus och har gjort så i ett par år.

De är väl stans enda E6-lab förutom möjligen Staffans Bilder ute i Högsbo (om de finns kvar). Lämna in ett par rullar och testa eller ring och fråga efter referenser.

Det är nog jag som inte hängt med de senaste åren.

Norra ågatan 10, antar att det är det som är hantverkshuset.

Staffans bilder har fånigt nog bytt namn 2 ggr (uppköpta tror jag). Heter numera FotoDesign i Göteborg AB på samma adress som tidigare.

RP är jättebra, och jag betraktar dem som ett proffslabb. Bra priser också, och mycket snälla och trevliga.

Kan bara instämma i Hennings rekommendation. Skall själv dit med ett par rullar nästa vecka.

/Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar