Annons

Rodtrip utefter 84an

Produkter
(logga in för att koppla)

Imonfire

Aktiv medlem
Hej!

Dokumenterade på ett enkelt sätt min resa längs efter 84an, vägen sträcker sig ju från Hudiksvall till norska gränsen, där den byter namn, och sedan fortsätter till Rörås.

gjorde ett bildspel, som blev lite för långt... hur långt kan man göra ett bildspel och behålla tittarens intresse?

skulle vara kul med tips och ideer, jag vet att inte bilderna är som bästa, men det var aldrig heller tanken med dom

https://www.youtube.com/watch?v=Hg81KUnEyeg

Jag tycker det är lite glest mellan bildväxlingarna, skulle nog haft kortare bildtagningsintervall och snabbare uppspelning - med risk för åksjuka förstås. Fixerat fokus på 'oändlighet' ? Vitbalans på solsken?

Jag tycker det är lite glest mellan bildväxlingarna, skulle nog haft kortare bildtagningsintervall och snabbare uppspelning - med risk för åksjuka förstås. Fixerat fokus på 'oändlighet' ? Vitbalans på solsken?

Hur snabb bildväxling kan man ha, så folk ändå hinner se bilden? ja som sagt bilderna är dåliga, men detta var bara ett exprimment, resan var målet :)

Hur snabb bildväxling kan man ha, så folk ändå hinner se bilden? ja som sagt bilderna är dåliga, men detta var bara ett exprimment, resan var målet :)

Längden på bildspelet/klippet är ju inte egentligen avgörande för att behålla tittaren, utan det är ju att materialet är intressant. :)

Här är ett - i mitt tycke - intressant mer eller mindre stopmotion-bildspel just på temat roadtrip. Tempot är ASHÖGT, men iom att de tagit ett gäng bilder på samma ställe och sen hoppar till en serie på nästa stop så blir det mer en film än ett bildspel, intresset hålls uppe och vill man lite noggrannare studera något så kan man ju alltid pausa.

Men det beror ju helt på bildmaterial och musikval också, men generellt tror jag att vi idag oftare tittare färdigt snabba/kortare klipp än långa melodiska, givetvis med massor av undantag.

exemplet:
http://vimeo.com/53869615

öppna upp din film på youtube och låt den ladda, ta sedan muspekaren och ta tag i timeline pluppen och dra den från vänster till höger längs timelinen för att snabbspola i filmen, wolah! det blev genast en 100 gånger trevligare filmsnutt.

det du bör göra är att lägga bilderna i en videoeditortimeline och spela upp dem med 24 bilder per sekund. lägg på lite ljud och bildeffekter och det kommer bli as-häftigt.

kort men intressant. kvalitet.

öppna upp din film på youtube och låt den ladda, ta sedan muspekaren och ta tag i timeline pluppen och dra den från vänster till höger längs timelinen för att snabbspola i filmen, wolah! det blev genast en 100 gånger trevligare filmsnutt.

det du bör göra är att lägga bilderna i en videoeditortimeline och spela upp dem med 24 bilder per sekund. lägg på lite ljud och bildeffekter och det kommer bli as-häftigt.

kort men intressant. kvalitet.

Blev lite skillnad det kan man säga, tack för förslaget! videoeditortimeline, vilka program kan man fixa det i?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar