För egen del har det aldrig uppstått någon kärlek mellan mig och den Intous Pro Medium jag köpte för några år sedan. Jag arbetar i LR och någon gång i bland i PS. Jag plockar fram plattan med jämna mellanrum för att försöka bli kompis med den, men nej - efter redigering av några bilder åker plattan undan och musen fram igen. För mig funkar musen mycket bättre, snabbare och exaktare. Men jag ger inte upp. Den här tråden har fått mig att ta fram plattan igen för ett nytt försök till försoning
Jag vet att det finns många som verkligen trivs med sina ritplattor och tycker att de funkar mycket bättre än redigering med mus. Så inget ont om ritplattor. Men vi är alla olika. För mig tycks tillvänjningströskeln vara gigantisk
Min teori är att ritplattan nog är alldeles utmärkt för den som arbetar dagligen med t ex bildbehandling eller liknande. För oss andra med mer sporadiska besök i redigeringsprogrammen är tillvänjningstiden låååång, för att inte säga oändlig
Så har du möjlighet att låna en ritplatta några veckor för egen test så kanske du kan undvika ett möjligt felköp. För 1000 spänn kan man köpa roligare saker än en ritplatta som riskerar att bli liggande i nedersta skrivbordslådan.