Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rimlight pris Id-foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Twilice

Aktiv medlem
Vad kan ett rimligt pris vara för ett id-foto (alltså inte själva kortet, det får jag genom ett erbjudande på swedbank)

Priset jag har hittat är 200 konor. Men det verkar ganska dyrt, nästan lite för dyrt. Känns nästan som om det vore bättre att ta fotot själv...

Jag tar 150.- för jobbet. Brukar lämna ut 4 bilder. 2 färg och 2 svartvita så kan kunden välja i lugn och ro.

Ta bilden själv, helt gratis och absolut ingen avancerad form av foto. Bara att kolla upp vilka regler som måste följas för att fotot ska bli godkänt.
Jag fotade mitt eget kort till körkortet, var några punkter att tänka på bara men det tog inte mer än ett par minuter så var saken ur världen.

Bilden i sig är inte märkvärdig. De verkar godkänna nästan vad som helst så länge måtten stämmer och det är där "pillet" ligger. Som så mycket annat, vet du hur du använder dina verktyg, så tar det inte så lång tid att beskära kortet till rätt storlek, både fysiskt och måttet haka v.s. ögonlinjen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar