hansen2
Aktiv medlem
Makten skrev:
Håller med, men man kan inte hälla ur sig vilken skit som helst bara för att det "ingår i religionen". Jämför med rabaldret om de kassetter som såldes i nån muslimsk moské, på vilka det fanns budskap om att judarna måste utrotas och så vidare. Jag ser ingen skillnad egentligen, det ingår mer eller mindre i islam att allt är judarnas fel. Green "skräder" dock orden såsom ett kärleksbudskap. Jag tror han gör det bara för att komma undan med vad han sagt. Det är uppenbart att han är rädd för homosexualiteten, och möjligen till och med hatar den på samma sätt som judarna hatas av en del.
Edit: Måste dock återigen framhålla att jag är för största möjliga yttrandefrihet, men det ska då gälla alla. Inga märkliga undantag för att man är religiös eller inte. Så länge man inte uppmanar till brott så bör man kunna säga vad som helst.
Har själv inte hört kassetten, kanske har man vantolkat den på samma sätt som Greens predikan?
Om så inte är fallet är skillnaden i dina exempel solklar. Green gör det du beskriver i sista meningen i Edit-stycket.
/Johan