fjalstal
Aktiv medlem
JanOlofHärnström skrev:
Som yrkesman (terapeut)måste jag säga att det är det absolut vanligaste sättet att kompensera på.
Så även inom fotografkåren. Det finns uppenbarligen många som tror och tycker att kreativiteten sitter i kameran. Tyvärr är det inte ovanligt att dessa personer ser ner på och har en klandrande attityd mot dem med enklare och billigare utrustning. Inte särskilt respektfullt, tycker jag.
Jag kanske har en "billig" utrustning men när nån ser ner på mig för det så brukar jag trösta mig med att deras attityd är ännu billigare och låter bilderna tala. Jag har inget emot prylar men när det gällde kamerautrustning kunde jag inte motivera mig att lägga mer än de 16000 som det blev. Vissa människor tycks inte ha förmåga att fatta att en Canon G2 inte på något vis blir sämre för att det har kommit nya modeller utan ger den prestanda den gjorde när jag köpte den vilket räcker för mig.
Om nån som vanligt undrar varför jag inte har lagt upp några bilder här och ändå vågar öppna truten så är det för att jag inte har nån lust att mina bilder blir "nerröstade" för att jag har tyckt fel enligt nån.