elmfeldt skrev:
Inte helt sant. Vi upplevde att många nya medlemmar direkt laddade upp många bilder. Där har vi satt stopp. Visst kan man köpa till sig fler bilder, och det är lite motsägelsefullt, fast jag tycker att det inte är huvudproblemet i inflödet.
Nej, jag anser inte helller att inflödet som sådant är problemet eftersom det uppenbarligen finns andra communitys som har betydligt större inflöde och där problemet med uteblivna kommetarer är mindre.
Men det är minst sagt motsägelsefullt eftersom det en gång i tiden drogs ner på antalet uppladdningsbara bilder med just motiveringen att inflödet var för stort och kvalitén för dålig. Enda skillnaden nu är att ni får betalt för att folk ska få ladda upp många och dåliga bilder.(Nu är jag lite elak)
Hänger inte med på vad du menar.
Tidigare kunde man kommentera ett helt kritikalbum, den funktionen är borttagen. Åtminstone för oss rostmedlemmar. Det får betydelse för alla som sysslar med nån form av dokumentär fotografi eller gör serier av andra slag där man serien skall bedömmas i sin helhet.
Fast det är helt irrelevant för kommenterandet. Portfolion är en kommersiell funktion för att du som fotograf skall sälja bilder.
Kan till viss del hålla med om det. Men möjligheten till portfolion tar ändock bort fokus från kommenterandet. Det kan ju vara så att folk blir medlemmar främst pga tillgången till en portfolio och struntar i att kommenterar bilder och kanske inte heller bryr sig om att ladda upp bilder till kritik. Blir som ett slags MSN Photo DeLux liksom.
Detta är en funktion som vi funderat många ggr på att bygga in, dvs betygsätta kommentarer. Men vi är inte övertygade om att det skulle ge så mkt.
Jag är rätt övertygad om att det skulle ge något. Fast det är naturligvis under förutsättning att uppladdningsreglerna inte är så generösa som det är idag. Någon nämde usenet, jag känner inte till usenet över huvud taget så jag kan inte yttra mig om den sajten. Som jag skrev i mitt inledande inlägg så jämför jag med photosig där jag tycker det fungerar bättre. Antalet kommentarer per bild är ungefär som det var här för två år sedan och generellt mer hjälpande kommentarer.
Hmm. Är du säker på det?
Ja sådär iaf. Eftersom jag har hört det från fler håll, gör en trevare på chatten nån gång så får du se. De är dock inte allt för gott om folk som varit med från början där. Inte för att vi utgör någon statistisk säkerställd mängd men vi är nog inte ensamma heller.