ANNONS
Annons

Resa till Norge

Produkter
(logga in för att koppla)

gammel smurfen

Aktiv medlem
Nu är det dags igen, alltså resa till Norge. Gjorde min senaste till Norge för c:a 20år sedan och mycket har nog förändras och då tänkte jag övernattning. Då kunde man i princip sväng in på campingar, stugbyar utan att man behövde boka boende.
Behöver man boka ?
Hoppas på svar från någon som vet!
Mvh Sven

Det är likadant nu, särskilt om du åker före midsommar. Jag har aldrig bokat något utom när jag verkligen vill vara säker på ett boende och det har alltid funkat. Inte alltid på första stället. Nu tänker jag på enkla campinghytter och ibland har man fått välja något dyrare alternativ men inte ofta. Vart skall du? /Frode

Som frwe skrev så är det oftast inga problem men när jag var senast på lofoten så behövdes det en del letande då till och med tältplatserna var fulla.
Själv så flyttar man till Lofoten om en månad så man kanske kan ge dig lite tips :)
Men vart ska du?

Tack allaredan för tipsen!
Resan börjar från Stockholm-Torsby, sedan över Lillehammer över Otta. Sedan vidare mot Åndalsnes för att köra Trollstigen mot Geiranger, sedan tillbaks mot Otta.
/Sven

Kan rekommendera Mjelva Camping i Åndalsnes. Har ni tid så fortsätt gärna norrut ( dagsutflykt ifrån Åndalsnes ) till Eikedalsvattnet och vattenfallet där.
När skall ni dit ?

Kan rekommendera Mjelva Camping i Åndalsnes. Har ni tid så fortsätt gärna norrut ( dagsutflykt ifrån Åndalsnes ) till Eikedalsvattnet och vattenfallet där.
När skall ni dit ?

Tack för tipset ang Mjelva Camping
Kul att du nämner Eikedalsvattnet, det var var med på den senaste resan vi gjorde. Då tog vi en färja som tog oss vidare från norr mot söder. Numera ska det visst en väg att färdas efter vattnet. En rolig händelse med turen över vattnet, var att jag hade en kikare och spanade efter bara något och ser då en person som kikar sin kikare och vi får kontakt med vinkning.
/Sven

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar