Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Resa till Estland

Produkter
(logga in för att koppla)

veronicap

Aktiv medlem
Jag planerar en fotoresa till Estland i slutet av augusti, och jag undrar helt enkelt om det är några andra som är sugna på att åka dit eller om någon har något tips om resmål etc. Som det ser ut nu tänkte jag vara en vecka i Tallin först, sedan åka vidare till Narva, men ingenting är spikat. Tacksaqm för alla råd...
 
Var där förra året och åkte omkring på olika barnhem och plåtade med en grupp blivande sjuksköterskor, det kändes i själen dom barnen hade det inte lätt .......

Gjorde också utflyckter till Narva helt fantastiskt egentligen , fästningen är mäktig att se, museumet är också bra

Annars skulle jag rekommendera att gå omkring i gamla stan i Tallin det är inte nådigt fint där där kan man spendera en hel dag och bara vandra omkring mycket vackert .......

Finns också ett kamera museum bakom kyrkan i gamla stan värt ett besök när man ändå håller på
 
hur reser man lättast, buss tåg eller egen bil? är det dyrt att åka tåg? var det svårt att få fota på barnhem?
 
Jo det var svårt att komma in, eftersom vi både var på " vanliga " dagis men även på barnhem för psykiskt sjuka barn så var vi hela tiden övervakad av någon vakt eller lärare .

Det är ett känsligt ämne i Estland med psykiskt sjuka och handikappade barn och därför var dom värsta fallen " borta för dagen " när vi var där ;) på vissa ställen hade vi även livvakter .....jaja svårt var det men in kom vi

transporter har jag faktiskt ingen aning om vi hade en buss som åkte med oss hela tiden
 
nja, det finns ett ställe jag vill åka till, jag håller på att ta reda på namnet. kärnkraftverk och så... jag måste åka slutet på augusti eller början av september, sen börjar jag skolan igen. vad vill du fota?
 
Vad jag vill plåta i Estland?
Jo, jag tror att Estland kan bjuda på både äldre by-, stads-miljöer och värsta betongförorterna. Industrilandskap kan man möjligen komma åt med ytterligare ansträngningar, men språket är en barriär. Dessa motivkretsar intresserar mig mest. Natur-foto förstår jag mig inte på så bra...men Dagö verkar vackert.
 
Det finns en stad som ligger österut mot Narva (nästan framme i Narva) och den heter Sillamäe. Där har det förkommit en hel del konstigheter. Inte riktigt säker på stavningen, men det är dit jag vill åka.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.