tonky
Medlem
Hej,
Inget nytt problem för mig men jag börjar tröttna på alla flygbolag och de problem jag får för att jag inte är registrerad yrkesfotograf.
Jag är viltfotograf och har stor, tung utrustning, upp mot 15kg. Det är OMÖJLIGT för mig att ens få med det mest basala och hamna kring bara 10kg.
Dyr utrustning vill inget flygbolag att man skickar med i incheckat bagage, det står på deras siter. På vissa står det tom att man inte får. Spelar ingen roll, jag skulle aldrig skicka det så.
Då jag har mycket dålig lön så kan jag inte heller göra så att jag köper två stolar.
Min frågar är till er som har erfarenhet av detta, som har stora objektiv och proffsutrustning men som inte har något bevis att ni jobbar som proffs.
Hur gör ni när ni reser utomlands med er utrustning?
Snälla, inga dumma svar som "lämnar objektivet hemma", etc.. Jobbet vid resmålet kräver de objektiv jag tar med mig.
Tackar,
Mats
Jag kom i dagarna hem från Safari i Tanzania och ja var själv nervös ang vikten på väskan och att dom skulle be mig checka in den. Jag hade inga problem alls och sista mellan landningen hem tog dom ett gäng väskor men inte min. Denna använda jag mig av:
http://hegethorns.e-line.nu/Meny/Va...or/Think_Tank_Airport_TakeOff?id=874530004988
Såg till att mest ha den på ryggen just för att ja tror det minskar chansen på att dom vill väga den. Väskan vägde 18kg