Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reparationsverkstad Intefit i300 Blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikAdolfsson

Aktiv medlem
Hej,

Någon som vet var jag kan lämna in min Interfit i300 blixt för reparation? Misstänker att en kondensator gått sönder eftersom blixten inte längra laddas upp. Ledljus och allt annat fungerar.

I Stockholm helst...

Tips om verkstad eller privatperson som kan laga min blixt alltså?

Hälsningar Patrik
 
Hm.

Verkar svårt att hitta någon som kan reparera blixten...

Ingen som har någon idé?

Photax tar ej emot om man inte köpt via dem.

Patrik
 
Förmodligen blixtröret som gått sönder.
Det finns att köpa från www.kaffebrus.com
Det är enkelt att byta då det bara är plugg in.

Själv är bäste dräng, så vet du hur du gör nästa gång det jäklas. Det är ju trots allt gjort av människohänder en gång.
 
Hej.

kan det vara blixtröret om den blixtar svagt men aldrig laddas till full styrka? Känns inte riktigt så, men vad vet jag :D

Patrik
 
Då förstår jag dig :) Du sade aldrig något om att det blixtrade lite. Det kan vara vad som helst i elektroniken då som fallerar men det ligger nära tillhands att det är en stor kondesator som har gett upp. Har du inte garanti på grejorna så är det väl bara att öppna upp dem och börja felsöka. Det brukar stå beteckning på kondensatorerna om vilket volt och Uf det skall vara. Det brukar vara standardprylar i blixtarna så reservdelar hittar du säkert hos www.elfa.se sen är det bara att löda loss och ersätta med nya. Skulle gärna hjälpa dig om vi bodde i samma landsända.
 
Jo, misstänkte en kondig.

Pluggade el-tele för en massa år sedan så det är väl bara att leta fram mätinstrumenten och sätta igång...

Eller enklare leta upp en TV reparatör (Finns de fortfarande???) i krokarna :D

Patrik
 
Japp, en liten enmannsfirma som sysslar med Radio och TV fixar den till dig, bara för att det är nytt och skoj :), för honom. Men det börjar bli ganska tunnsått med den sortens service. Köp slit och släng :(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.