Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

rengöring av skrivarhuvud?

Produkter
(logga in för att koppla)

pl2se

Aktiv medlem
Har precis börjat använda mac och nu krånglar min Epson 2100. Skriver helt värdelöst! Jag skulle vilja veta om det är möjligt att starta en rengöring av skrivarhuvudet direkt genom att trycka på skrivarens knappar?

Kommer inte åt utilitys via macen.

mvh
Peter
 
Min erfarenhet av Epson är tyvärr att det oftast bara är att kasta den om huvudena sätter igen sig. En Epsonskrivare måste användas hela tiden om den ska fungera bra.
 
Petlan skrev:
Min erfarenhet av Epson är tyvärr att det oftast bara är att kasta den om huvudena sätter igen sig. En Epsonskrivare måste användas hela tiden om den ska fungera bra.

Det är inte min erfarenhet. Ibland kan huvudena sätta igen ordentligt (speciellt om man inte använt skrivaren på länge), men för det mesta kan man utan några större problem rensa huvudena och få skrivaren att fungera felfritt igen.

F
 
Jag har en Canon S400 och när jag hade problem med mitt skrivarhuvud så gav en snubbe på Canon mej ett bra tips.

Han bad mej helt enkelt att spola varmt vatten genom skrivarhuvudet. Efter det så fungerade huvudet bättre.

Givetvis så får du ta bort patronerna först.. men det förstod du väl.
 
Jag väcker en gammal sovande tråd...

Jag har en Canon S500 som jag har fått samma problem med. Jag måste ställa en dum fråga. Skrivarhuvudet, är det mojängen där färgpatronerna sitter i? Går det bra att spola med varmt vatten trots kontakterna?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.