Kameran klarar helt klart mycket samt ger en mycket bra bildkvalite.
Frågan kvarstår dock, vill man verkligen vara så styrd i sitt kreativa fotograferande så att man tex måste välja ett sportprogram som automatiskt ger 400 Asa för att kunna använda servoläget, vad ger programmet för ljusmätningsmetod?
Vill välja själv samt hatar konstiga evaluerande mätningsmetoder som är omöjliga att veta hur man ska kompensera trots att dom oftast behöver det, att vara låst till ett sådant känns inte bra.
Tacka vet jag centrumvägt, den vet man var man har Dessutom kan man på i princip alla förekommande digitalkameror välja den när man vill, dock inte på 300D...
Själv så vill jag kunna ställa in blixtexponeringskompensation, kom nu inte & säg att Canons värstingblixt + nån Sigma grejar det med 300D (som många gjort), hur smidigt är det på en skala att greja med knapparna på blixten när man ska kompensera vid en bröllopsfotografering?
Min D7i är mycket långsammare samt ger inte lika bra kvalite men har dock inte dessa begränsningar.
Efter min test av 300D så måste jag dock säga att jag är mycket imponerad av bildkvaliten, allra mest vid högre känsligheter, önskar bara att man inte begränsat den så hårt.
Ni som är nöjda trots dessa begränsningar har förmodligen gjort ett klipp, detta är bara min åsikt.
Mvh/Larsa som inte tvekat en sekund på en 300D utan dessa begränsningar som förmodligen inte kostar mycket utan bara är gjorda för att inte inkräkta på 10D-försäljningen...