unik1975
Medlem
Jag är på väg att köpa min första systemkamera och jag har svårt att hitta rätt. Min stora hobby är sport och då främst innebandy. Jag har läst att det är svårt att fotografera i idrottshallar pga att det är så mörkt och det har man ju märkt med sin lilla vanliga kamera.
Så vad skall jag då köpa?
Känner mig vilsen i denna djungel av kameror.
Men jag vill ju kunna fotografera i drottshallar med ett hyfsat resultat men jag har ju en begränsad budget, vad ska jag satsa på?
Hade tänkt att lägga mellan 10000-15000 på en kamera med optik. Vill helst köpa nytt.
Läste lite i diskussionen om hockey fotografering men det är ju inte riktigt samma sak.
Tänkte även på det med optiken, när man fotar innebandy är det ju lättare att komma närmare spelarna än i hockey så tele optik kanske inte är ett måste eller?
Tacksam för hjälp.......
Så vad skall jag då köpa?
Känner mig vilsen i denna djungel av kameror.
Men jag vill ju kunna fotografera i drottshallar med ett hyfsat resultat men jag har ju en begränsad budget, vad ska jag satsa på?
Hade tänkt att lägga mellan 10000-15000 på en kamera med optik. Vill helst köpa nytt.
Läste lite i diskussionen om hockey fotografering men det är ju inte riktigt samma sak.
Tänkte även på det med optiken, när man fotar innebandy är det ju lättare att komma närmare spelarna än i hockey så tele optik kanske inte är ett måste eller?
Tacksam för hjälp.......