Alagazam
Avslutat medlemskap
Är det realistiskt att man behöver mer än 4 batterier mellan laddningsmöjligheterna?
Canon 7D är en utmärkt filmkamera. Jag tror många som diskuterar i tråden glömt det.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det realistiskt att man behöver mer än 4 batterier mellan laddningsmöjligheterna?
Canon 7D är en utmärkt filmkamera. Jag tror många som diskuterar i tråden glömt det.
Canon själva anger 800 bilder på en laddning enligt Cipa, och det stämmer ganska bra enligt min erfarenhet. Så jag kan förstå att den som t ex plåtar ishockey vill ha tre batterier och stoppa i ett fräscht fulladdat inför varje period. Men det jag inte riktigt förstår är problemet med att hålla reda på de två som inte sitter i kameran...Då kan det ju bli några fler batterier, men ändå vad är ett realistiskt antal batterier för en dags arbete?
Eller att inse att andra inte är lika smarta som en själv och behöver funktioner man själv finner onödiga.Ibland får man vara stor nog att inse att man inte förstår allt.
Eller att inse att andra inte är lika smarta som en själv och behöver funktioner man själv finner onödiga.
Ok jag glömde att du är smartast i hela världen, använder du en helt manuell kamera oxå och räknar ut F-tal och slutartid manuellt oxå för att du är så smart eller kör du en kamera som har ljusmätning?
otroligt korkad kommentar.
och värst vad folk blir upprörda över en funktion dom inte använder, då tycker jag ni skickar ett mail till canon och berättar vilka funktioner just DU/NI använder så kan dom göra en kamera för just dig så att du inte har funktioner som ligger och "skräpar"
Det är väl bra att dom proppar en kamera så full med funktioner att den passar alla, när dom inte har satt in en funktion som folk vill ha så är det oxå ett jäkla rabalder, Jag höjer hatten för canon och hoppas dom fortsätter knöka kamerorna fulla med "onödiga" funktioner, fast alla kanske inte är så "smarta" och blir förvirrade av alla knappar och menyer .
skämt o sido
ha de gött
Nu har jag bara tre batterier, men jag har då aldrig haft svårt att hålla reda på dom. det bör väl inte vara särskilt svårt så länge man fotar tills dom är tomma och laddar fullt.Den största fördelen med batteriregistreringen är att det är lätt att skaffa sig en överblick om hur mycket kräm man har kvar, oavsett om man har 1, 2 eller 6 batterier. Har du t.ex. 4 batterier som du använder en efter en så är det inte så enkelt att efter 3 dagars fjällvandrande hålla reda på hur många som är förbrukade.
Jamen eru helt bäng i huvet? Toppdisplayen kan man omöjligen vara utan. Den som inte använder den måste vara lite bakom.
;-)
Den stora displayen är ju både mer lättläst och sitter bättre till. När jag inte tittar i sökaren är baksidan på kameran oftare vänd mot mig än ovansidan
Den stora displayen är ju både mer lättläst och sitter bättre till. När jag inte tittar i sökaren är baksidan på kameran oftare vänd mot mig än ovansidan
Nu har jag bara tre batterier, men jag har då aldrig haft svårt att hålla reda på dom. det bör väl inte vara särskilt svårt så länge man fotar tills dom är tomma och laddar fullt.
Jamen är inte toppdisplayen till för att man ska kunna se batterikapaciteten utan att gå in i batterimenyn?
Ni som använt funktionen ett tag, är visningen av laddningsprestanda bra? Bör batteriet vara fulladdat när det registreras?
Sedan undrar jag också i vilka modeller batteriregistrering finns? Har sett att den finns i 60D, 7D och 5D, men inte 500D.
...
Jag tycker att visningen/funktionen känns bra. Den är konsekvent och logisk. Jag brukar alltid ladda när jag har 20-40% kapacitet kvar, så jag vet inte hur pass bra det stämmer vid det bittra slutet.