Annons

reflexskärmar

Produkter
(logga in för att koppla)

sussieohl

Aktiv medlem
Vad är en passande storlek att köpa?
och är dom från ebay skit att köpa? med 5 olika "färger" till den?

Jag tycker att 120 cm är en bra "allround"-storlek.

Själv kör jag med Lastolite, man jag kan inte tänka mig att de billigare inte skulle duga. Det jag kan tänka mig är att de inte är lika exakta i ljustemperaturerna. (jag tänker då på speciella ytskikt, som de som lastolite kallar "sunfire" o.dyl.)
Och det spelar troligtvis absolut ingen roll om man inte är oerhört petig och kräsen.

Jag har en 90-skärm från Kaffebrus. En s.k. 5 i 1. Visst märks kvalitetsskillnad jämfört med Lastolite men den gör ett precis lika bra jobb. Är nöjd med skärmen men tygpåsen som den skall förvaras i har gått sönder i sömmarna. Min är 90 cm och jag tycker den är "lagom". Har faktiskt inte saknat en större. Lite marig att använda ute om du inte har en medhjälpare. Skärmen blir lätt som ett segel och åtminstone mitt stativ orkar inte hålla emot.

Har en från Trigrip Lastolite 7- eller 8 i 1 eller nåt sånt. Tror den är på 80cm.
Innan jag köpte den hade jag köpt en från kaffebrus. Den var lite billigare men handtaget var inte fast i skärmen så det krävdes ändå 2 händer för att manövrera den. Det var alltså inget fel på just mitt ex. utan modellen var sådan. Jag lämnade tillbaka den och köpte Lasolite och där sitter handtaget fast. Klart nöjd.

Hittade här ett intressant kit...

http://www.tvspelsweb.se/reflexskarm-110cm-p-1771.html?osCsid=f03b9c60ba1f6430317672a69b5486ac

petig och kräser är jag inte, jag är bara glad amatör!

Jag tycker mycket väl du kan börja med ett sånt kit! Där får du 5 olika reflekterande ytskikt till ett mycket lågt pris! Även om kvaliteten inte är den bästa så lär den göra jobbet. Sen lär du dig vilka ytskikt du utnyttjar (oftast fastnar man för två ytskikt och håller sig till dom) och kan skaffa en dedikerad som bara har just de två ytskikten :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto