Annons

Reflexskärm

Produkter
(logga in för att koppla)

pola

Aktiv medlem
De flesta silvriga reflexskärmar jag har sett har haft en ganska matt yta. Om man skulle ta och prova att göra en själv av ex folie, bör man skrynkla foliet eller göra något annat för att få det mattare?

Per-Olof Nordin

Jag har tänkt på reflexskärmar hur skulle man göra, och av vad? Jo, har du vita dörrar hemma? häng av en, så har du det. Klä med vad du vill, silver tyg, vit tyg. För att få det stabil, ta en hyvlad bräda ca 40 cm, sen köp två bokhyllakonsoler skruva fast lägg dörren emellan skruva det andra, det blir stabil.

Tjena!
Jag har gjort en skärm av en kartong jag demolerade.

Skar ut en lagom stor bit ca70*70 cm av en kartong (modell wellpapp) sprayade den sedan med hobby silverfärg från biltema ett par ggr tills jag tyckte att den var lagom reflekterande.
Fördelen med kartongen är ju att den har en lite skrovlig yta.
Tycker den fungerar jättebra som upplättnings skärm utomhus iaf.

Grillfolie finns i lite större rullar och brukar vara mer hållbar än vanlig. Jag brukar göra baksidan svart så den kan användas som skuggskärm om man vill skapa sig en skugga.

Jag såg en yrkesfotograf som hade knögglat tjockare silverfolie och sedan limmat denna på ett bord. Fungerade finfint.

Men jag köpte mig en 110 Cm 5 i ett (silver, vit, svart, guld och transparent) skärm för ca 700:-

afrika skrev:
Grillfolie finns i lite större rullar och brukar vara mer hållbar än vanlig. Jag brukar göra baksidan svart så den kan användas som skuggskärm om man vill skapa sig en skugga.

Reflektera in en skugga menar du? ;) Innovativt :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar