MartinG
Aktiv medlem
Jag redigerar mina bilder för hårt. Det blir inte bra när jag framkallar. Snabbt och enkelt uttryckt ser det i vissa partier av bilden nästan ut som att jag fotat med mobilkamera. Färger blir för starka på vissa ställen, det blir konstigt, ser inte naturligt ut. Jag behöver egentligen inte förklara, för jag har fått bekräftat av proffs att det är för "hårt" redigerade, för mycket. Det har alltså inte med att göra att min färgrymd inte stämmer med labbets.
Jag drar i kontrasterna, färgerna, enskilt för varje kanal hit och dit, nivåer, gör en massa inställningar. Fotar raw.
Finns det något tips i Photoshop? Ska säga det också att jag gör alla inställningar på originalbilden, alltså "background". Jag har inte lärt mig det där med lager ännu. Kan det vara det som spökar.
Hemskt tacksam för tips!
/Martin
Jag drar i kontrasterna, färgerna, enskilt för varje kanal hit och dit, nivåer, gör en massa inställningar. Fotar raw.
Finns det något tips i Photoshop? Ska säga det också att jag gör alla inställningar på originalbilden, alltså "background". Jag har inte lärt mig det där med lager ännu. Kan det vara det som spökar.
Hemskt tacksam för tips!
/Martin