Annons

red eye på hund?

Produkter
(logga in för att koppla)

bee charmer

Medlem
röda ögon blir oftast vita ögon hos djur (åkkejj - jag generaliserar... menar HUNDAR)...

hur göra för att det ska se naturligt ut?
 
bra svar...
*flinar ironiskt*

jag sitter med photoshop, men får inte till ögonen på jycken...
om jag visste hur man lägger in en bild här på forumet skulle jag göra det, så Du och de eventuella andra som råkar snubblar in hit får chansen att hjälpa mig...

red eye removal fungerar inte om ögat inte är just *rött*, kan jag meddela...
 
bee charmer skrev:
bra svar...
*flinar ironiskt*

jag sitter med photoshop, men får inte till ögonen på jycken...
om jag visste hur man lägger in en bild här på forumet skulle jag göra det, så Du och de eventuella andra som råkar snubblar in hit får chansen att hjälpa mig...

red eye removal fungerar inte om ögat inte är just *rött*, kan jag meddela...
Hej Gabriela!
Inte bara ironi från mig, hjälper gärna. Men , avh. av vilken PS du har. Elements 4.0 har ju en manuell "red eye" pipette som du kann droppa i ögonen. Inte säker på andra PS ver. Tror CS2 har men jag måsste byta PC och se efter först.
mvh Erik
 
jag har photoshop cs 8.0.

jag har försökt bifoga bilden på jycken i mitt inlägg, men antagligen är bilden så kass att censurfiltret går igång, för bilden är inte alls vare sig för stor eller för tung...

*asg*
 
Skicka hunden hit...

Om den är vaksinerat och fri för virus, kan du e-maila den till mig, med önskad ögonfärg, så kann jag gä den nya kontaktlinser.
Men du borde kunna måla vackra ögon i din PS 8.
mvh Erik
 

Bilagor

  • i_smil.gif
    i_smil.gif
    1.6 KB · Visningar: 410
Det är oerhört svårt då det vita ofta är större än ögat till skillnad mot röda ögon hos människor som inte reflekterar ljus.
Det funkar som en reflex så det skiner oftast ut över ögats kanter.
 
Gip skrev:
Det är oerhört svårt då det vita ofta är större än ögat till skillnad mot röda ögon hos människor som inte reflekterar ljus.
Det funkar som en reflex så det skiner oftast ut över ögats kanter.

jo, det är precis så det är på den här bilden - jag håller på att bli *"tokig"*...
 
bee charmer skrev:
jo, det är precis så det är på den här bilden - jag håller på att bli *"tokig"*...

Det finns bara 2 saker att göra, bli en PSgud eller ge upp...jag ger upp när jag ser en sån bild...det går inte att få till det, det är blixten som ställer till det så om du har möjlighet, fota utan blixt.

Hellre en mörk och/eller kornig bild än vita stora ögon.
 
jag VEEET!
*asg*

men till mitt försvar skulle jag vilja meddela att det inte står något i den om red eye på hund...

*börjar skriva på en fotoredigeringsbok med inriktning på hundbilder*
 
nu har jag försökt och försökt och försökt...
mitt slutgiltiga (i alla fall för inatt) resultat ligger i mappen "totte" på min sida...

god natt!
 
Gula ögon på hundar

Tack för att någon tar upp detta problem.

Eftersom jag själv fotar mycket hund är jag mycket väl medveten om problemet. Har försökt på alla kända och okända sätt att med diverse program fixa ögonen med skiftande resultat, dock aldrig godkänt.

Det bästa sättet som jag har kommit på är att hitta ett "friskt öga" och därefter "klipp och klistra" med lite storleksjustering. För att få två ögon vänder jag ögat.

Bifogar en bild med två totalt urbrända ögon.
 

Bilagor

  • 68-1932.jpg
    68-1932.jpg
    21 KB · Visningar: 302
Har tråden somnat eller ... ???

Nåväl - jag lovade bilde med gult hundöga.
 

Bilagor

  • 1449-0.jpg
    1449-0.jpg
    13.7 KB · Visningar: 134
och bilden med hundens högra öga kopierat och vänt, därefter klistrat in på hundens vänstra öga för att dölja blixten framfart.
 

Bilagor

  • 1449-1.jpg
    1449-1.jpg
    18.5 KB · Visningar: 134
Har kommit fram till att detta är det absolut enklaste sättet. Jag bevarar glansen i ögat och får speglingen från blixten med.

Eventuell storleksförändring kan göras innan du gör lagren till ett lager och skulle det finns några konstigheter har du ju alltid kloningsverktyget.

Lycka till / Jan-Olof
 
JOLidman skrev:
Har kommit fram till att detta är det absolut enklaste sättet. Jag bevarar glansen i ögat och får speglingen från blixten med.

Eventuell storleksförändring kan göras innan du gör lagren till ett lager och skulle det finns några konstigheter har du ju alltid kloningsverktyget.

Lycka till / Jan-Olof


TJUSIGT!
*GRYMimpernerad*

hur gör man för att bifoga en bild i ett inlägg här inne?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.