Annons

Rea på 300D

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Rea på 300D

Highweiss skrev:
Eller... så går den inte åt på grund av 20D?

Med tanke på prisskillnaden är det knappast problemet. 85 procent av Canons DESR-försäljning är 300D och 15 procent 10D/20D. Mindre än en procent är Eos 1D-serien.

17/2 presenteras nya Canonmodeller.
 
Jag är sugen på att köpa en 300D, men på www.technikdirekt.de är ju paketet med 18-55 zoomen 3500kr billigare än på scandinavian photo och 2500kr billigare än på cyberphoto.

Har jag missat nåt? Kommer det till en massa avgifter eller svindyr frakt? Det är ju stor skillnad i pris.
 
Köp bara...mycket digitalt för pengarna + pengar över till schysst optik (=viktigast).
/Brage.
 

Bilagor

  • 413596e96e702.jpg
    413596e96e702.jpg
    5.3 KB · Visningar: 2,078
brorgustav skrev:
Har jag missat nåt? Kommer det till en massa avgifter eller svindyr frakt? Det är ju stor skillnad i pris.

Technikdirekt är ärliga och det tillkommer bara 20 euro eller nått sånt i frakt vilket står tydligt.

Men det kan vara idé att vänta till efter den 17:e för att se vad för nytt som kommer. Även efter den 17:e kan man säkert beställa nuvarande 300D
 
300D med Sigma 18-80/2.8 för under 10' är ett jäkligt bra pris. Undrar vad nästa modeller hamnar på i pris eftersom de sänker priserna så kraftigt.
 
Nome Nescio skrev:
300D med Sigma 18-80/2.8 för under 10' är ett jäkligt bra pris. Undrar vad nästa modeller hamnar på i pris eftersom de sänker priserna så kraftigt.

Jag tror inte på prishöjningar. De rabatterna som ges på gamla 300D är ett sätt att tillfälligt sänka priserna men ändå hålla kvar en viss prisnivå.
 
Det var just det jag menade. De nya modellerna kommer att ligga i samma nivå som 300D gjorde runt jul.
Man kan bara hoppas att andra tillverkade följer efter i med sina prisstättningar.

KM läser nu detta ???
Eran fina D7D kostar förmycket för min studentbudget.
 
Kan bara rekommendera det där 300d + Sigma 18-50 2.8 -paket för 1076 euros = cirka 9760 kronor + shipping - verkligen bra pris!! Jag har likadant paket men har betalat mycket mer...
 
Jag har gått och väntat en längre tid på en summa pengar jag visste jag skulle få. Missade därför rabattkampanjen som gick ut i januari. (pengarna kom 2 dagar efter). Därför blev den här rean en glad överaskning.

Jag antar att det snart kommer en ny model men 300d är ju ordentligt utprovad och borde inte ha kvar några barnsjukdomar. Det som skulle få mig att vänta på efterföljaren vore om den var mer robust byggd än 300d. Vilket jag ser som den största svageten hos kameran. Men min egen gissning är att efterföljaren liknar 300d i byggkvalitet men får fler och mer avancerade funktioner.
 
cosmo skrev:
Det som skulle få mig att vänta på efterföljaren vore om den var mer robust byggd än 300d. Vilket jag ser som den största svageten hos kameran. Men min egen gissning är att efterföljaren liknar 300d i byggkvalitet men får fler och mer avancerade funktioner.

Jag tror inte att efterföljaren blir mer robust. Då skulle de ju inte sälja 20D. Antagligen bygger kameran på 20D men med färre bilder per sekund och iso 1600 som max.

Största fördelarna mot nuvarande 300D blir antagligen:
- snabbare skrivning på kortet
- högre upplösning
- lägre brus
- E-TTL 2 blixtsystem
- Fler AF-punkter

Canon brukar leverera sina konumentkameror cirka en månad efter presentation.
 
Tobias, tror faktiskt han har rätt där.
Det är ju samma kille som först prata om 20D en månad innan den kom och han hade ju rätt den gången.

Själv sitter jag och väntar på PMA mässan innan jag köper en ny kamera.

När 20d kom så sänktes ju priset på 300d direkt när nyheten kom.
 
Re: Re: Re: Hmmm

sagan skrev:
Ändå är det fortfarande världens i särklass dyraste 5Mp kamera.

Men det är en proffskamera till skillnad mot exempelvis D7D, 20D och D70.

Men att D7D kostar mer än 20D är magstarkt.

Olympus E-300 är riktigt billig och tvingar säkert ner priserna på D70 och 300D.
 
Re: Re: Re: Re: Hmmm

froderberg skrev:
Men det är en proffskamera till skillnad mot exempelvis D7D, 20D och D70.
Jo, tätad som en proffskamera, men lika långsam som de billigaste amatörkamerorna och med än upplösning lägre en de billigaste amatörkamerorna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.