Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Raynox vidvinkelkonverter
- Trådstartare toni
- Start datum
Trracer
Aktiv medlem
toni skrev:
nån som har erfarenhet av raynox olika vidvinkelkonverters? funderar på att köpa en MX-3000 fisheye och använda ihop med min digitalkamera... nån som prövat nån av deras modeller?
Har inte provat själv, men på mail rekommenderar inte scandinavianphoto deras raynox teleconverter på grund av att man får mycke vinjettering. Så det kanske är en fingervisning av kvaliten. Annars finns det bilder på raynox hemsida.
Tillexempel här (för Nikon CP5700).
marot729
Aktiv medlem
Jag har en DCR-5000 (0.5 ggr).
Den funkar hyffsat, även om kantskärpan inte är att skryta med direkt. Bedömer att de exempelbilder som Raynox har är ganska överrensstämmande med verkligheten.
MX-3000 (pro?) är ju iofs avsedd för video, så kraven kanske är mindre där. Bilderna är ju i alla fall i tv-upplösning. Köp och testa. Det gjorde jag.
DCR-180 Pro tror jag annars är rätt schysst. Den skulle man väl ha, men det kostar ju en slant också. 2500 eller så.
Den funkar hyffsat, även om kantskärpan inte är att skryta med direkt. Bedömer att de exempelbilder som Raynox har är ganska överrensstämmande med verkligheten.
MX-3000 (pro?) är ju iofs avsedd för video, så kraven kanske är mindre där. Bilderna är ju i alla fall i tv-upplösning. Köp och testa. Det gjorde jag.
DCR-180 Pro tror jag annars är rätt schysst. Den skulle man väl ha, men det kostar ju en slant också. 2500 eller så.