Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ramar runt bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Rikard W skrev:
Har suttit ett bra tag nu och försökt få dit ramen jag laddat ner på ett foto men lyckas inte. Är inget vidare teknisk jag heller, så jag undrar vad du menar med at bara dra bilden över ramen??? Tacksam för svar.

Först å främst ska jag bara tillägga att det finns lite olika sätt, tar bara upp ett sätt nu.

1. öppna en av PSD-filerna med ramar.
2. Se till så du oxå har bilden som du vill ha ram till öppet.
3. Använd flytt-verktyget och dra över din bild till ram-bilden.
4. Se sen till att din bild ligger strax över det gröna lagret i ram-bilden.
5. Ändra nu storlek på din bild så att den passar in.

Får att förstå detta så måste du veta hur man flyttar lager i nivåer i lagerpalletten samt hur du flyttar ett lager i en bild.
 

Bilagor

  • flytta.jpg
    flytta.jpg
    35.9 KB · Visningar: 830
Nja skulle inte tro det. Nu var det iofs. evigheter sen ja använda elements, men de funktioner som används till det här borde finnas med där oxå å troligen se likadant ut.
 
Jag har hittat ett fristående program "Photoframer" som gör väldigt snygga ramar och som man lätt kan ändra färg på ramar mm. finns en 14 dagars provversion att ladda hem på http://www.pixlabs.com/home.htm
Visserligen lite dyrare $29 men det är det värt tycker jag.
 
Nu börjar jag få kläm på det här.. Tack så mycket för hjälpen som sagt. Är det nån som vet var man kan hitta fler ramar att ladda ner?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.