Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ramar med skuggor, hur?

Produkter
(logga in för att koppla)
HJÄLP!

Jag håller på att bli galen...

Jag kan inte få till en skugga runt mina bilder, vad gör jag för fel??? Jag vill alltså att det ska ligga en skugga allra närmast mina foton och sedan en vit ram (eller vad man ska säga)

En kompis har sagt följande; Gör alla lager till ett, därefter tryck Ctrl A och spara denna markering, Gå in på Arbetsytan och ändra denna till "vad du önskar", klicka OK och läs sedan in din sparade markering och välj lagerstil och Skugga...

Jag gör allt detta och kan i lagerstil se att jag får den skugga jag vill ha med på min bild händer det inget?????? Vad gör jag för fel???

Tacksam för svar!

Mvh

Victoria

Kom på det, Eureka! Ibland lönar det sig att försöka själv, fast jag fick lite vägledning av dig Viktoria. Ha din bild i ett lager, Duplicera detta lager först, utöka sen arbetsytan med vit bakrund till önskad storlek. Sen lägger du till lagerstil och väljer skugga och justerar den som du vill ha den. Hoppas du fattade.

Re: HJÄLP!

Har slängt ihop en steg för steg beskrivning om hur jag gör skuggor på det sättet. Hoppas det kan vara till hjälp.
Kör iofs. Photoshop på engelska å på mac men borde kunna vara till nån hjälp iaf. försökt å använt mig av vad ja kan tro att det heter på svenska. :))

http://mac.myftp.org/skugga/

TACK!

Tack så hemskt mkt Joakim, äntligen fattade även jag hur jag får till detta. I owe you... Säg till om du någonsin behöver hjälp med någonting som inte har med photoshop att göra ;) Tack än en gång! Mkt bra och framförallt pedagogisk hjälp!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar