Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
ramar kring bild i photoshop
- Trådstartare mangebest
- Start datum
joakim_hansson
Aktiv medlem
skapar mina för hand i PS CS. - funktionen "stroke"
PhotoJoe
Aktiv medlem
Om de är de svarta och/eller de vita passepartout-ramarna du menar, så skapar du dem genom att öka Canvas-storleken med en eller två centimeter, beroende på hur stor bilden är. Sen brukar iaf jag lägga en tunn linje (stroke) på en pixel i motsatt färg 10 pixlar från bildens kant. Är du med?
PhotoJoe
Aktiv medlem
gunau skrev:
En fråga; Om man använder canvas size för att få en ram - följer den då med om man vill lägga in bilden (med ram) i ett collage el dyl i PS?
Ja, ramen är en del av bilden. Du utökar egentligen bara bildytan.
mangebest
Avslutat medlemskap
PhotoJoe
Aktiv medlem
mangebest skrev:
tack för hjälpen
det var ju smidigt
Man lär sig snabbt, jag har skapat en markering några pixlar från kanten som jag ändrat saturration + blurr så den inre "ramen" följer färgen i bilen.
sedan svart canvasutökning
Bra tips!
Magnus
Så kan man också göra! Kul att du fick det att fungera nu!
Shonas
Aktiv medlem
Hur kopplar jag in det?
Jag måste fråga!
Jag har nya funderingar varje dag, demnna dag funderar jag hur jag får in de plugin som finns in i CS? Var skall jag göra av dem?
Försöker nu med ramar exemelvis
http://www.jakerlund.net/
Regn Regn Regn....
Jonas
Jag måste fråga!
Jag har nya funderingar varje dag, demnna dag funderar jag hur jag får in de plugin som finns in i CS? Var skall jag göra av dem?
Försöker nu med ramar exemelvis
http://www.jakerlund.net/
Regn Regn Regn....
Jonas
Johny
Aktiv medlem
Hejhopp Jonas,
Antingen drar du action filen rätt in i photoshop och släpper den där.. eller så kan du använda load action funktionen i den lilla menyn i action paletten.
Jag har en liten flashdemo på hur dessa 2 sätt går till här:
www.jakerlund.net/load_action.htm
Mvh
Johny
Antingen drar du action filen rätt in i photoshop och släpper den där.. eller så kan du använda load action funktionen i den lilla menyn i action paletten.
Jag har en liten flashdemo på hur dessa 2 sätt går till här:
www.jakerlund.net/load_action.htm
Mvh
Johny
Monkeygirl
Medlem
Jag är helt fixerad vid olika sorters ramar just nu, dom kan verkligen förhöja en bild. Förutom enklare svarta ramar i PS har jag börjat scanna gamla foton med snygga ramar, som t.ex. en sån där uppfilad negkant. Då kan man fixa lite i PS och frilägga den så att den går att återanvända till nya bilder, skoj skoj.