Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Rabatt på Kamera&Bild om man är betalande medlem?
- Trådstartare defiant
- Start datum
Kalle_B
Aktiv medlem
har redab framfört det förslaget här på fotosidan och jag har även mailat tidnngen och frågat, dock utan något svar.
jag prenumererar i dagsläget på DigitalFoto och ser ingen anledning att byta om jag inte fpr rabatt... behöver inte vara många kronor men eftersom dom nu har samarbete så bör en viss rabatt ges tycker jag.
jag prenumererar i dagsläget på DigitalFoto och ser ingen anledning att byta om jag inte fpr rabatt... behöver inte vara många kronor men eftersom dom nu har samarbete så bör en viss rabatt ges tycker jag.
Kalle_B
Aktiv medlem
tjena Jeppe-Nyfiken
Har inga åsikter alls om tidningen Kamera&bild, just därför ser jag ingen anledning att byta
Digital Foto är jag nöjd med, men skulle gärna prenumerera på Kamera&Bild eftersom Ni har samarbete men eftersom jag aldrig läst tidningen så ser jag ingen anledning att byta från en tidning jag tycker funkar bra. Men vore det så att jag fick tex 50:- rabatt så skulle jag svänga om direkt. Inte för att 50:- är av större pengamässigt intresse eller att jag är snål utan snarare av åsikten att medlemmar skall premieras OCH att Fotosidan torde vara en enormt bra målgrupp för Tidningen och deras annonsörer
Har inga åsikter alls om tidningen Kamera&bild, just därför ser jag ingen anledning att byta
Digital Foto är jag nöjd med, men skulle gärna prenumerera på Kamera&Bild eftersom Ni har samarbete men eftersom jag aldrig läst tidningen så ser jag ingen anledning att byta från en tidning jag tycker funkar bra. Men vore det så att jag fick tex 50:- rabatt så skulle jag svänga om direkt. Inte för att 50:- är av större pengamässigt intresse eller att jag är snål utan snarare av åsikten att medlemmar skall premieras OCH att Fotosidan torde vara en enormt bra målgrupp för Tidningen och deras annonsörer
Kakelgasten
Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
tjena Jeppe-Nyfiken
Hmm, du ser INGEN anledning att byta från en tidning som du är nöjd med, men om du får 50:- rabatt så skulle du "svänga om direkt"????
Då har du ju en anledning?..konstigt sätt att resonera...du kanske inte menar det, men som du skriver så finns det inget som kan få dig att byta tidning...förutom om du får 50:- rabatt...då du bytar direkt...jag är förvirrad...
Jeppe
Aktiv medlem
Nu är ju inte jag ni med tidningen
Frågan är ju hur man ska lösa detta, ska man prenumerera på tidningen och få rabatt på medlemskapet på FS eller ska man vara medlem här och få rabatt på tidningen? Varför skall den ena parten "lida" ekonomiskt?
Kalle: Ja, man kan ju vara nöjd med det man har. Blir lite förvånad att du nöjer dig och dömer bort tidningen osett.
Frågan är ju hur man ska lösa detta, ska man prenumerera på tidningen och få rabatt på medlemskapet på FS eller ska man vara medlem här och få rabatt på tidningen? Varför skall den ena parten "lida" ekonomiskt?
Kalle: Ja, man kan ju vara nöjd med det man har. Blir lite förvånad att du nöjer dig och dömer bort tidningen osett.
Kalle_B
Aktiv medlem
Jo visst dömer jag jag bort ena tidningen.. men det blir ju så... har inte lust att prenumerera på båda tidningarna så ett val måste ju göras...
Ang lida ekonomiskt så ser jag inte det på det sättet... snarare tvärtom.. Tdiningen har chansen att plocka upp prenumeranter som annars inte skulle köpt tidningen. Jag är ett exempel... tror inte heller jag är unik, sitter säkert massa medlemmar här som inte prenumererar på Kamer&Bild eller någon tidning alls. Får du bara med någon av dessa så har du alltså en merförsäljning som borde täck rabatt förlusten.
Ang lida ekonomiskt så ser jag inte det på det sättet... snarare tvärtom.. Tdiningen har chansen att plocka upp prenumeranter som annars inte skulle köpt tidningen. Jag är ett exempel... tror inte heller jag är unik, sitter säkert massa medlemmar här som inte prenumererar på Kamer&Bild eller någon tidning alls. Får du bara med någon av dessa så har du alltså en merförsäljning som borde täck rabatt förlusten.
Kalle_B
Aktiv medlem
"Jag ser ingen anledning att springa över gatan i regnet, men kommer det en kompis som ropar på mig så springer jag över"
"Jag ser ingen anledning att testa en Audi eftersom jag aldrig kommer köpa en, men får jag pengar så köper jag en Audi S6 direkt"
Är detta uttryck som är konstiga?
Visst vill man hålla på med hårklyverier eller analysera alla uttryck man gör så hittar man nog fel ganska ofta...
"Jag ser ingen anledning att testa en Audi eftersom jag aldrig kommer köpa en, men får jag pengar så köper jag en Audi S6 direkt"
Visst vill man hålla på med hårklyverier eller analysera alla uttryck man gör så hittar man nog fel ganska ofta...
Kakelgasten
Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
"Jag ser ingen anledning att springa över gatan i regnet, men kommer det en kompis som ropar på mig så springer jag över"
JA, det är uttryck som är konstiga.
Man behöver INTE köpa något för att bilda sig en uppfattning...
Du behöver absolut inte ta illa vid dig...jag tänker oxå som en förvirrad liten man ibland...blev bara lite förvirrad av ditt sätt att utrycka dig på...att INGET kunde få dig att byta tidning...BARA om du fick 50:- rabatt...
Kakelgasten
Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
jag tar inte illa vid mig... ville bara ha klarhet i om mina uttryck var fel eller du som var petnoga
Det var fel i ditt uttryck...
defiant
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Nu är ju inte jag ni med tidningen
yupp, en bra fråga..
Om man redan är medlem och vill prenumerera så är det x antal kr i rabatt på prenumerationen.
om man redan är prenumerant så blir det samma antal kronor billigare att bli medlem...
borde det inte vara en rättvist, lika rabatt oavsett om man är medlem eller prenumerant.
kanske lite taskigt om man redan är både medlem och prenumerant.. då kanske man kan få en pryl istället, typ en filmburk, eller kanske något bättre som går att använda.. hmm en T-Shirt kanske ...
funderar på att prenumerera och hade det vart någon rabatt så hade det nog vart mer lockande med just tidningen som ni samarbetar med.
Lugn, lugn....
Bara för att det inte finns ett erbjudande idag innebär det inte att det inte kommer att finnas.
Det närmar ju sig jul. Får se om cheferna får på sig tomteskägget.
/magnus (som jobbar på blaskan men inte bestämmer över sånt här)
Bara för att det inte finns ett erbjudande idag innebär det inte att det inte kommer att finnas.
Kalle_B
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Lugn, lugn....
Skickar härmed ett tomteskägg
defiant skrev:
och jag som var sugen på att teckan en prenumeration nu ... nu nu nu nuuuuuuuuu!
Gör det då. Vore väl synd att missa nästa nummer.
defiant
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Gör det då. Vore väl synd att missa nästa nummer.
vore mer synd att missa rabatten .....
//Jan (som ibland är både sparsam och snål)