LEXrasta
Avslutat medlemskap
Hej
Jag har en Imac och med den så har jag alltid konventerat mina bilder i sRGB som jag sedan lägger ut här på fotosidan.
När jag är nöjd med resultatet i cs så laddar jag upp dom på fotosidan och bilderna ser fortfarande lika bra ut.!
MEN
Jag har köpt min en Eizo CG222W.
Alla bilder som inte är färg porträtt ser mycket bra ut,Men mina portätt i färg har ett fruktansvärt fult rödstick i huden.
Detta gäller även om jag behåller bilderna i adobe rgb och impoterar dom till Iphoto
Varför blir det såhär?
Jag har testat lite olika profiler men utan resultat.
Jag har kalibrerat om skärmen och gjort en ny profil men utan resultat.!
På min Imac skärm så är bilderna bra men inte på min dyra Eizo! =(
Jag har inte hunnit framkalla några bilder ännu för jag har bara haft den i 2 dagar så jag vet inte hur det blir där.
Kan någon som har koll på detta hjälpa mig?
Jag har inte koll och börjar känna att jag kanske skulle lagt pengarna på nåt annat!!
Här en testbild.! har ni rött färgstick när ni ser på den i eran skärm?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1377444.htm?set=mp
/Danne
Jag har en Imac och med den så har jag alltid konventerat mina bilder i sRGB som jag sedan lägger ut här på fotosidan.
När jag är nöjd med resultatet i cs så laddar jag upp dom på fotosidan och bilderna ser fortfarande lika bra ut.!
MEN
Jag har köpt min en Eizo CG222W.
Alla bilder som inte är färg porträtt ser mycket bra ut,Men mina portätt i färg har ett fruktansvärt fult rödstick i huden.
Detta gäller även om jag behåller bilderna i adobe rgb och impoterar dom till Iphoto
Varför blir det såhär?
Jag har testat lite olika profiler men utan resultat.
Jag har kalibrerat om skärmen och gjort en ny profil men utan resultat.!
På min Imac skärm så är bilderna bra men inte på min dyra Eizo! =(
Jag har inte hunnit framkalla några bilder ännu för jag har bara haft den i 2 dagar så jag vet inte hur det blir där.
Kan någon som har koll på detta hjälpa mig?
Jag har inte koll och börjar känna att jag kanske skulle lagt pengarna på nåt annat!!
Här en testbild.! har ni rött färgstick när ni ser på den i eran skärm?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1377444.htm?set=mp
/Danne