Annons

Rörligt objekt -coolpix 5700

Produkter
(logga in för att koppla)

antarkticblue

Aktiv medlem
Nån som kan nikon coolpix och vet vad som är den bästa inställningen om man vill fota rörliga objekt(i mitt fall hund)?

Har försökt gått igenom den engelska manualen men har inte hittat nåt om det ännu....så om nån vet får ni gärna hjälpa, vill ju ut å fota! =)

Helena
 
Det du skall titta efter är AF-C (continues focus) samt läget för bildsekvens (flera bilder i serie).

Om nu din kamera har dom här funktionerna, vilket jag betvivlar.

kent.
 
Kommer inte ihåg hur Nikons menyer ser ut och fungerar, men har du olika motivprogram i den så välj sportprogrammet. Det brukar betecknas med en streckgubbe som springer eller står i startblocken för att löpa iväg.

Det programmet ser till att du får så korta slutartider som är möjligt, vilket är vad du behöver för att få hunden så skarp som möjligt.
Det uträttar inte underverk, men det gör det bästa möjliga med utrustningen man har i alla fall.

M.v.h.
Fredrik
 
jag vet inte vad din kamera har för inställningsmöjligheter men jag hade förfokuserat på ett objekt som är på samma avstånd som hunden kommer att vara. sen när hnden kommer ere bara att ta bilden
 
Zoso skrev:
Det du skall titta efter är AF-C (continues focus) samt läget för bildsekvens (flera bilder i serie).

Om nu din kamera har dom här funktionerna, vilket jag betvivlar.

kent.

Tack så mkt!Funktioerna fanns...återkommer om det fungerade eller inte ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.