Annons

Röda ögon

Produkter
(logga in för att koppla)

Always The Man

Aktiv medlem
Någon som har en BRA metod för att ta bort röda ögon i photoshop ?
Har provat några olika sätt men inget kommer i närheten av resultatet man får med den extremt enkla funktionen i ArcSoft Photostudio 2000.
Skulle däremot vilja slippa använda två olika program, så alla förslag är varmt välkomna :)

/Always

Jag tar lassot eller trollstaven för att markera. Sen använder jag mig av antingen nyans/mättnad eller kurvor. Tar typ två minuter. Och blir väldigt bra;-)

Ok, kan hålla med om att det fungerar men det är svårt att få det riktigt bra tycker jag. Kanske jag som är värdelös bara :)
Annars fungerar det bra att markera det röda och sedan kopiera från den gröna kanalen till den röda och likadant från den blå. Blir oftast bra oxå, men inte alltid.

Så fler förslag tack :)

Man kan också välja en pensel som är lika stor som den röda pricken, ta verktyget efterbelysning och sen hålla penseln över.

Skapa ett nytt tomt lager ovan bakgrunden.
Ställ in mixen på ”color”.

Zooma in rejält.
Skapa en pensel som är som 1/4 av pupillen och måla i lagret med den färg du tycker ögat skall ha.
(Jag gillar grönögda tjejer, och har de rött hår blir jag knäsvag.) Fixar man i Photoshop. ;-)

Det som händer när du väjer mixningsläget color är att underliggande pixlar bibehåller sin ljushet men får kulören från ovanliggande lager.

Enkelt, redigerbart och blir jättesnyggt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar