RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
Förstår ännu mer nu min beslutsångest. Det här är inte en fråga som det går att ge ett enkelt svar på.
Som sagt handlar det om vad är det man vill och hur mycket man har möjlighet att investera ekonomiskt. Självklart skulle man ju vilja investera i en Hasselblad om man hade de kulorna. Då var ju valet enkelt. Nu vrider och vänder man sig då jag både vill ha hög kvalitet men inte till vilken kostnad som helst. Jag vill inte leverera låg bildkvalité vilket är risken med en sämre kamera (ja, jag vet att det handlar om hur bra fotograf man är inte hur bra kamera man har, men jag har fotat med bättre kameror och märkt avsevärd skillnad). Sedan så finns alltid risken att man inte får avkastning på investeringen om kameran kostar för mycket (jag tänker satsa på detta som deltidsarbete).
Hursomhelst en Nikon D700 känns som det bästa MEN såg att man kan köpa beg. Nikon D2X för 8000:- (!) Hmmm... vad gör man? Säg att det är en skitkamera så jag slipper fundera...
men snälla människa... för att välja kamera så måste du identifiera dina behov, vad BEHÖVER du??