** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

PS-problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Här kommer ett nybörjarproblem. Jag har två bilder uppe på skärmen, en liten och en större. Jag vill kopiera den mindre och klistra in i den större (kollage typ). Först lägger jag en tunn ram (med canvas size) runt den mindre. Problemet är nu att den mindre bilden inte går att kopiera (med CTRL C) ej heller med copy i droplisten??? Det är förmodligen något med lager som är problemet. Hur gör jag?

Kan du inte bara dra den mindre bilden in i den stora (och sedan eventuellt göra en ram runt den mindre genom att välja Edit --> Stroke)?

Funkar även jätte bra att bara ta tag i lagret som du vill kopiera till den andra bilden och släppa det på bilden som du vill lägga in den i.

funkar inte

verkar knepigt. Har försökt med dra-tekniken i en kvart nu. Tror jag fortsätter med den vanliga ctrl-tekniken i stället. Tack för tipsen!

Om du försöker dra en gif-bild till en jpg-bild (eller ett öppet Photoshop-dokument) så funkar endast drag and drop-metoden om du först väljer Select all (eller ctrl-A) på gif:en.

Däremot behöver du inte göra det om båda bilderna är en jpg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar