Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PS Elements 5,0 vill starta om datorn hela tiden

Produkter
(logga in för att koppla)

Dan P

Aktiv medlem
Hej, har problem med PS E 5,0 Den vill så fort man startar datorn starta om datorn för att det krävs för att uppdatera och när man gör det så ber den om att starta om igen, tråkigt!

Sist gjorde jag en systemåterställning men nu är det samma fel igen och man kan ju inte göra systemåterställningar hela tiden heller.

Någon som har haft likanande problem? och hur löste ni det då?

//Dan

Är det verkligen själva PSE 5 som strular? Jag upplevde nämligen samma sak efter att jag laddat ner programmet Adobe Helpcenter 2.1 via hjälpen i PSE 5. För att komma till rätta med det hela fick jag avinstallera både Helpcenter och PSE. För säkerhets skull körde jag också ett rensningsprogram. Efter att ha återinstallerat PSE och struntat i Helpcenter (PSE har ju en egen hjälpfunktion) fungerar allt som det ska.

..jag har exakt samma problem med PSE och det uppstod via detta Helpcenter ! Måste man avinstallera och installera om för att åtgårda problemet, som är irreterande ?
/kimson

Dan P skrev:
Hej, har problem med PS E 5,0 Den vill så fort man startar datorn starta om datorn för att det krävs för att uppdatera och när man gör det så ber den om att starta om igen, tråkigt!

Sist gjorde jag en systemåterställning men nu är det samma fel igen och man kan ju inte göra systemåterställningar hela tiden heller.

Någon som har haft likanande problem? och hur löste ni det då?

//Dan

Jag har sett liknande... tror det är någon uppdateringsgrej från ADOBE som krånglar..
Har du provat att bara stänga promt rutan eller svara nej??

/b

Jag fick också det när jag uppdaterade CS2. I och för sig klickar jag bara bort rutan, men det är fånigt ändå.

Jo, det stämmer det är någon uppdatering av adobe som inte fungerar. När man kollar i aktivitetshanteraren så är det en AdobeUpdater.exe som inte fungerar.

Givetvis har jag tryckt nej men den poppar upp med jämna mellanrum, Jag har gjort systemåterställning också men den dycker upp igen efter någon vecka, trist.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar