Annons

Prylbögsmöte i Göteborg??

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
Någon som har intresse av att kolla in andra kameramodeller än den man har själv?

Om det är några som har intresse för att visa sin kamera/objektiv för andra, och samtidigt få känna på lite andra saker, som man kanske funderar på att köpa.

Själv skulle jag tycka det vara kul att känna lite på ex EOS20D och 350D samt EF16-35/2,8L

Hade det här varit i närheten hade jag inte missat det. Är alltid kul att snegla på "den mörka sidan" eller kolla in saker man funderat på att köpa men bara sett på en liten sketen 300x300 bild på internet.

Skulle vara riktigt kul! Tekniknörd som man är så är tanken på en träff med liksinnade över en kopp kaffe lockande.

//David, på väg till Scandinavian...

ELMIA

Duger inte Elmia? Foto & Video 2005 22-23 april (om en vecka)? Jag räknar med att få mina lustar tillfredställda där.

/AnWi

Det brukar vara så fullt kring kamerorna på mässan så att jag som är tjej, ser ganska alldaglig ut och inte har sådär värst vassa armbågar, aldrig kommer åt att få klämma på några kameror där. Så en fika med tillhörande kameravisning låter som en väldigt bra idé. Trist bara att jag bor lite långt från Göteborg för att kunna vara med.

AnnaKarin skrev

"Det brukar vara så fullt kring kamerorna på mässan så att jag som är tjej, ser ganska alldaglig ut och inte har sådär värst vassa armbågar, aldrig kommer åt att få klämma på några kameror där"

Jag och Brage skall dit på fredagen och vi e rätt stadiga bägge två!, så häng med mellan oss så skall vi nog få fram dig till grejerna =).

//Mats.

Tackar! Jag är inte säker på vilken dag jag ska dit än, men ser ni mig där cirklandes runt i periferin av kameraborden utan att nå fram så tar jag gärna emot den hjälpen.

Visst verkar det kul med en träff. Fast man kanske inte kan ställa allt för stora förhoppningar på att träffa sin drömdate förlåt kamera. Men att träffa andra likasinnade prylsuktande mänskor är aldrig helt fel, i alla fall om man inte skäms för sin gamla F3...
Det är ju alldeles utmärkt att diskutera sin kameras för- och nackdelar. Dessutom så kanske just du, som bestämt dig för att lägga ut pengar på en speciell kamera, får reda på att det även kan finnas nackdelar med modellen... Å andra sidan så är den enes nackdelar den andres fördelar! Vi har alla våra egna önskningar. Visst är det kul att utbyta erfarenheter!
Alltid lär man sig något.
Om intresse finns så kan jag stå för platsen. Blir vi få kan vi vara hemma hos mig och blir vi fler kan jag ordna lokal. Förlåt mig Jan, du kom med ide´n och förmodligen har du redan tänkt ut resten med. Annars kan jag greja det, intresset finns ju redan.

kanon med plats... vi kan ju börja med listor på antingen vad vi önskar eller har... ni som är intresserade, maila mig lista på vad ni har och vad ni skulle tycka vara kul att se så skall jag sätta samman listor och se om vi får ihop det hela på ett kul sätt.. andra aktiviteter välkommnas oxå..

ex, på saker:
kameror
objektiv
blixtar
stativ
väskor

ni kan maila mig på [email protected]

Man kanske kunde träffas på morgonen, en helg.. Ge sig ut i Göteborg och fotografera, äta lunch, ta en fika och senare på eftermiddagen sitta och snacka lite kameratrams och bilder?

Det kunde få mig att åka de 22 milen upp till Göteborg..

Jeppe skrev:
Man kanske kunde träffas på morgonen, en helg.. Ge sig ut i Göteborg och fotografera, äta lunch, ta en fika och senare på eftermiddagen sitta och snacka lite kameratrams och bilder?

Det kunde få mig att åka de 22 milen upp till Göteborg..

Ja, det låter som en bra ide tycker jag. Skulle oxå vara intresserad av nått sånt. Hoppas det blir ett datum som funkar bara.

/Viktor - Som sålt bilder till en tidning för första gången idag :D

Viktor: det är bara att gratulera...!!!

Jesper; en super ide... hoppas att att vädret blir bra :eek:)

skall i morgon titta i min kalender och komma med förslag på dagar...

men kan i alla fall vara bra med en lista på utrusting som kommer att finnas på träffen ... så maila

Det låter riktigt kul....

Hejsan!
Det låter riktigt kul att dela lite tips, ideer och få träffa några fotointresserade i GBG trakten.
Jag ser fram emot en träff :)

Mitt lilla kit....

- Kamera: Canon KamerEOS 350D
http://www.canon.se/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_350c/index.asp

- Objektiv: Canon EF 17-40mm f/4L USM
http://www.canon.se/for_home/produc...ses/zoom_lenses/ef_17-40mm_f-4l_usm/index.asp

- Stativ: Manfrotto 055MF3
http://www.manfrotto.com/product/templates/templates.php3?sectionid=310&itemid=2033

- Huvud: Manfrotto Kulled 488Rc2 med snabbplatta 200pl-14
http://www.manfrotto.com/product/templates/templates.php3?sectionid=8&itemid=1955

- Väska: Crumpler Budgie Smuggler
http://www.crumpler.com.au/Cart/Resources/CartResources/84_res/b84_o1.jpg

Visst.

Kan ta med;

Canon 20D
EF 16-35L 2,8
EF 70-200L 2,8
SB24 (Nikon)
SC-17 ttl sladd (Nikon)
+ lite annat lösöre.

Och 70-200:an, SB24:an och ttl sladden ska dessutom säljas ;-)

Kul idé. Om tiden klaffar bidrar jag stolt med:

- Canon 20D
- Canon batterigrepp BG-E2
- Sigma EX DC 18-50 f/2.8
- Crumpler Next Venue

/CM

Det jag kan bidraga med är Nikon F3HP, Nikkor 24/2.0, 35/3.5 Micro, 105/2.5 samt Nikkor Auto 300/4.5. Dessutom Contax G2 med Zeissoptiken 28/2.8, 45/2.0 och 90/2.8

Inga heta prylar jag kan bidra med men:

Nikon D70
Kitgluggen 18-70 3.5-4.5
Sigma 70-300 4-5.6
SB800
MAnfrotto 676B

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar