Annons

promotionclips för F828

Produkter
(logga in för att koppla)
Nja, de bilder från 828 som läckt ut hittills har knappast imponerat på någon. Inte alls konstigt med tanke på att Sony enbart klämt in fler o fler pixlar på deras pyttesmå sensorer. Visst, bilderna kanske kommer från förseriekameror men jag förväntar mig inga mirakel.
Skulle den inte släppas denna månaden förresten?
 
synd att de glömde bildstabilisering... eller tur... för då hade jag fått svårt att bestämma mej *s*
 
Bara jag som har provat den kameran? Gjorde det för ca 1 månad sen? Ibland har de sina fördelar att jobba med att sälja kameror...;)

//Martin
 
Jag har i ärlighetens namn inte vart någon större fantast av Sonys kameror och inte heller fick jag någon *wow* känsla av denna kamera.
Tyvärr fick jag inte se de bilder jag tog utan de bilder jag fick se var ett gäng Sony hade tagit och de var helt okej, inget jag kunde klaga på där.
Sen att Sonys "kamera experter" var helt "hej-kom-och-hjälp-mig" var en annan sak. Tänk er följande;
Du är på en mässa där alla de stora företagen visar upp sina nyheter inom foto.
Jag fick syn på F828 i Sonys monter och går fram o provar fotar lite. Efter ett tag kommer en säljare/kille från sony fram och presenterar sig. Då ber jag honom att dema kameran och dess olika finneser. Till svar får jag då;
-"Går du in på Steves digicam finns ett utförligt test" -"Ehhhh, okej!?" svara jag, och frågar snällt -"Finns de någon annan här som kan dema kameran" efter ett tag kommer en ny kille fram och han får samma fråga, -"Kan du visa lite funktioer denna kamera har" till svar får jag -"Jäklar vilket ha-begär denna kamera väcker!!" suck säger jag bara...

Rent personligen blev jag mer imponerad av Minolta A1 som konkurerar med F828. Den kameran täcker alla de behov jag har. Sen att sonyn har drygt 8 miljoner pixlar bryr jag mig inte om då 5 miljoner räcker gott o väl till mig. Frågan är dock hur bildkvaliten är på Sonys kamera.

//martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.