Annons

Prolabbet i konkurs!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Skulle bara meddela den tråkiga nyheten att Prolabbet gått i konkurs, har ni kuponger att utnyttja är det bäst att utnyttja dom illa kvickt då dom har öppet ca två veckor till.

Eventuellt att det kommer drivas vidare i ny tappning, beroende vad konkursförvaltaren kommer fram till.
 
olofsilfverdal skrev:
ajajaj...jag som just tänkte kolla om dom kan framkalla mina diabilder :-(

Lämnade in film där idag, dom sa dom skulle köra några veckor till, tills allt var utrett.
Kanske väl riskabelt att skicka om du hade tänkt göra det dock.
 
Fasiken ja, jag tänkte framkalla ett par rullar EIR där.

Någon som har tips på andra ställen som framkallar E6-IR film till bra pris?

/Henri
 
eatfrog skrev:
Fasiken ja, jag tänkte framkalla ett par rullar EIR där.

Någon som har tips på andra ställen som framkallar E6-IR film till bra pris?

/Henri

Nej inga tips tyvärr, däremot tar jag också gärna emot tips om bra E6-ställen i sthlm, är det crimson eller diabolaget som gäller?
Eller finns det ngn jag glömt bort?
 
Det är inte alls säkert att de lägger ner verksamheten bara för det ...


Förmodligen kommer allt "struktureras om " på
något sätt , skalas ner och antagligen fortsätta
i mindre skala .

Inte helt oväntat utveckling om man får säga ...
 
Jann Lipka skrev:
Det är inte alls säkert att de lägger ner verksamheten bara för det ...


Förmodligen kommer allt "struktureras om " på
något sätt , skalas ner och antagligen fortsätta
i mindre skala .

Inte helt oväntat utveckling om man får säga ...

Ett av de större problemen de har om jag uppfattat det rätt är deras väldigt stora lokaler eller rättare sagt hyreskostnaden för dessa, en del av utrustningen de har går inte att flytta heller tydligen, enda utvägen var om hyresvärden gick med på en "slaktning" av lokalerna.
 
Mao ,
Jag skulle tro att det rör sig om en "teknisk " konkurs för att bli av med kontraktet .
Ofta förekommande på till synes "friska " företag.
Om man tittar på deras omsättning och antal anställda så ser det inte så illa ut .
( 16 mille på 22 anställda är ganska bra
- visserligen nedgång från tidigare år )

Tråkigt ändå , kan tänka mig att mer folk får gå , träffade Jörgen ( som fick sluta för ett tag sen ) på Mariatorget här om månaden ...
 
hmms upptäckte inte förän nu att det stod nått att dom hade gått i kk, skickade upp senast idag lite bilder som skulle printas ut. men ovetandes om att de hade gått i KK eller är dom igång igen?

ska jag strunta i min beställning och satsa på nått annat fotolabb?
 
Personligen så har jag dåleg erfarenhet att göra affärer med bolag som står nära KK. När man minst anar det så stänger de verksamheten. Rekonstruktion eller ej, det kan dröja månader innan dina inlämmnade negativ/positiv kommer tillbaka. Är det värt det för att spara in på några förbetalda påsar?
 
Nome Nescio skrev:
Personligen så har jag dåleg erfarenhet att göra affärer med bolag som står nära KK. När man minst anar det så stänger de verksamheten. Rekonstruktion eller ej, det kan dröja månader innan dina inlämmnade negativ/positiv kommer tillbaka. Är det värt det för att spara in på några förbetalda påsar?


Oj ser nu att jag ligger i Analoga forumet.
det handlade om digitala bilder den här gången. så någon förlust är det inte riktigt. Men har dom igång någon verksamhet? för deras sida verkar igång som vanligt. kan prova att ringa till dem om det går
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.