Annons

Program för automatiserng av bildredigering?

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Hej, jag fotar mycket bilevents och publicerar sedan bilderna på nätet i förminskad form.

Finns det något program man kan använda för att utföra samma operationer på flera bilder automatiskt, utan att behöva göra samma sak bild för bild i t.ex PS.

Saker jag skulle vilja kunna göra är t.ex att förminska ner bilden och kanske köra USM, samt lägga till någon ram eller signatur i ett av hörnen.

Vore mycket tacksam för svar snabbt =)

mvh

Fredrik

Du kan göra vad du är ute efter i PS genom att spela in en sekvens av kommandon och sedan utföra dom på alla bilder i en katalog tex. sen är det bara att gå och ta en kaffe.

Leta i hjälpen efter action samt automate / batch

Oscar skrev:
Du kan göra vad du är ute efter i PS genom att spela in en sekvens av kommandon och sedan utföra dom på alla bilder i en katalog tex. sen är det bara att gå och ta en kaffe.

Leta i hjälpen efter action samt automate / batch

Tack! Hoppades på ett sådant svar =)

Leta även andra trådar i ämnet här på FS.
Många avändare här som e kunniga i ämnet!
Sök på makro / batch / osv...

Gimp och Script-Fu

Tänkte slå ett slag för Gimp nu igen... :) Det finns bra möjligheter att scripta saker i Gimp om man kan lite programmering. Kan man inte det så kan man fortfarande ladda hem och använda sig av redan befintliga script. Jag har själv byggt ut ett befintligt som gör att jag kan ändra storlek, applicera USM samt lägga till en ram på hela kataloger. Det funkar utmärkt för mig! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar