Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Proffskopia i konkurs!

Produkter
(logga in för att koppla)
Att man har mycket att göra är ingen garanti för vinst. Idag har priserna pressats ner så hårt att det är mycket svårt att få lönsamhet i sådan här verksamhet.

/Maverick
 
Men va fn!

Vart skall man vända sig nu?

Och jag som har lämnat & hämtat personligen för att slippa den där djäkla posten som massakrerar vissa försändelser.
 
Omstart är tydligen något ägaren vill göra. Jag sitter med ett gäng framkallningspåsar från Scandinavian Photo, så jag ringde till dem och undrade vad som gäller nu. Svaret var att de är säkra på att ägaren vill få till en omstart. Så mina fotopåsar har inte blivit oanvändbara, jag måste bara vänta ett tag och ringa Scandinavian igen om nån vecka och kolla hur det går.

/Patrik
 
Jag har film som är där nu. Undrar om den framkallas, om jag får den tillbaka oexponerad eller om den är förlorad?
 
Någon som har senaste nytt i fallet Proffskopia? Har nyss varit inne och gluttat på hemsidan men den säger inget om sakernas tillstånd (till skillnad mot tbh.se som konkade 2 april).
 
Jag skickade, omedveten om deras konkurs, in några diafilmer, och några dagar senare kom de tillbaka framkallade. Så, jag tror att de redan är tillbaka med sin affärsverksamhet.
 
De kapar diorna!

Ett senkommet inlägg om "Proffs"kopia, jag vet, men jag måste ändå varna er för deras tjänster. Mina två senaste E6 rullar lyckades de klippa i bilderna i stället för mellan dem. Efter detta har de inte svarat på upprepade mail under mer än två veckor. Akta er; anlita ett seriöst lab i stället!
 
Ett senkommet inlägg om "Proffs"kopia, jag vet, men jag måste ändå varna er för deras tjänster. Mina två senaste E6 rullar lyckades de klippa i bilderna i stället för mellan dem. Efter detta har de inte svarat på upprepade mail under mer än två veckor. Akta er; anlita ett seriöst lab i stället!
Jo det har hänt mig med ngn gg.
Inte bara hos Proffskopia så man kan nog säga att statistiken är till Proffskopias fördel för MIG.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.