Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Professionell rengöring av sensorn
- Trådstartare AnteVante
- Start datum
Tibor
Aktiv medlem
Canon service i Stockholm görs av Infocare i Bromma. Inte precis promenadavstånd från Hötorget... Tvärtom väldigt svårt att ta sig till utan bil. Ligger i ett industriområde. Finns kanske någon buss...
Jag tror inte att det finns någon fotoaffär som gör sådant. De skickar kamerorna..
Jag tror inte att det finns någon fotoaffär som gör sådant. De skickar kamerorna..
Bokeh
Aktiv medlem
Wortexwoman
Aktiv medlem
Bromma
Japp, jag instämmer med ovanstående inlägg.
Jag ringde runt till fotofirmorna i stan för att få sensorn på min 30D rengjord, ingen gör sånt tyvärr, samtliga butiker skickar iväg sina, en del ville till o med skicka den enda till Linköping. Men jag blev tipsad om infocare som skulle vara Canons enda serviceverkstad i området.
När jag sen ringde dem så skulle det ta 3-4 dagar beroende på hur mycket jobb de hade liggande
Japp, jag instämmer med ovanstående inlägg.
Jag ringde runt till fotofirmorna i stan för att få sensorn på min 30D rengjord, ingen gör sånt tyvärr, samtliga butiker skickar iväg sina, en del ville till o med skicka den enda till Linköping. Men jag blev tipsad om infocare som skulle vara Canons enda serviceverkstad i området.
När jag sen ringde dem så skulle det ta 3-4 dagar beroende på hur mycket jobb de hade liggande
Omar
Aktiv medlem
jolsson skrev:
Nikon rengorde 2 hus för mig på 30 min... 240.- styck... Canon borde väl kunna få fram samma service?
Hej
Canon behöver ju inte det längre med Canon 400D och Canon mark3 som har inbyggd sensorrengöring
Nog är det så att Canon husen verkar få mer skit på sina sensorer än Nikon, större sensorer mer elektriskt laddade??
Nikon verkar ha lite bättre service på sensorrengöring än Canon.
Kolla bara på Elmia, där kunde man ju lämna in Nikonkameran för sensorrengöring hos Nikon, Canon hade ingen sådan Service.
Mvh
Omar