Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Professionell rengöring av sensorn

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
Hej!
Ska ner till sthlm i slutet av månaden och behöver tips om någon firma som är superduktiga på att rengöra bildsensorn på min EOS 20D, jag hittar inte så bra där så det vore toppen om den ligger inom promenadavstånd från hötorget.
Hoppas ni kan ge några tips.

Är det verkligen ingen stockholmare här som känner till någon eller har jag bara postat i fel forum?

Hej

Nog bättre att lära sig göra det själv, är ju inte så svårt.

Personligen skulle jag inte vilja att någon fingrar på min kamera, man gör ofta saker bättre själv.

Mvh

Omar

Jag brukar rengöra själv men skulle vilja få någon pro som kunde göra det lite grundligare, en liten service för att se så allt är i sin ordning.

Canon service i Stockholm görs av Infocare i Bromma. Inte precis promenadavstånd från Hötorget... ;) Tvärtom väldigt svårt att ta sig till utan bil. Ligger i ett industriområde. Finns kanske någon buss...

Jag tror inte att det finns någon fotoaffär som gör sådant. De skickar kamerorna..

Bromma

Japp, jag instämmer med ovanstående inlägg.
Jag ringde runt till fotofirmorna i stan för att få sensorn på min 30D rengjord, ingen gör sånt tyvärr, samtliga butiker skickar iväg sina, en del ville till o med skicka den enda till Linköping. Men jag blev tipsad om infocare som skulle vara Canons enda serviceverkstad i området.
När jag sen ringde dem så skulle det ta 3-4 dagar beroende på hur mycket jobb de hade liggande :(

Nikon rengorde 2 hus för mig på 30 min... 240.- styck... Canon borde väl kunna få fram samma service?

jolsson skrev:
Nikon rengorde 2 hus för mig på 30 min... 240.- styck... Canon borde väl kunna få fram samma service?

Hej

Canon behöver ju inte det längre med Canon 400D och Canon mark3 som har inbyggd sensorrengöring:):):)

Nog är det så att Canon husen verkar få mer skit på sina sensorer än Nikon, större sensorer mer elektriskt laddade??

Nikon verkar ha lite bättre service på sensorrengöring än Canon.

Kolla bara på Elmia, där kunde man ju lämna in Nikonkameran för sensorrengöring hos Nikon, Canon hade ingen sådan Service.

Mvh

Omar

japp det kunde man. Jag lämnade in min där och den blev helt ren. Men det skulle vara kul att lära sig rengöra själv med. Kanske kan någon berätta om hur man gör för bästa resultat?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar