ANNONS
Annons

problem med Olympus 750

Produkter
(logga in för att koppla)
Fokusering med C-750

larsaz skrev:
Har testat 750:an & tycker inte att den på nåt sätt är sämre än andra kameror i klassen på att ställa skärpa i svagt ljus... Problemet finns på de flesta kamerorna i klassen men blir mer påtagligt vid de långa brännvidderna som 750:an erbjuder.

Jag har sedan tidigare en Olympus C-2100. Även utan hjälplampan fokuserar den snabbt och perfekt ner till mycket svagt ljus.

Den är några år gammal och jag tänkte byta upp mig för att få större upplösning. Trodde i min enfald att AF på C-750 åtminstone måste vara lika bra, men i stället är den värdelös i jämförelse med AF på C-2100. Man blir bara frustrerad - och i det ljus då AF lägger av ser man knappt så mycket i sökaren att det går att fokusera manuellt.

Björn
 
du har helt rätt...

C-2100 är suverän.. På min rbetsplats har vi den och det var utifrån de bilderna jag tog med den, som jag bestämde mig att köpa c-750. Men finns dagsljuset där, så blir korten ändå kanon, eller hur? Men ett problem är också att kameras är så liten och jag för darrhänt. Men då är det tur att det går att sudda :)
 
Oskärpa med C-750

Hade själv en C-750 Ultrazoom o hade själv problem tills jag upptäckte felet. Eftersom C-750 har en extern blixtsko så är den därför anpassad för extern blixt o har mycket svårare att focusera innomhus än exempelvis C-740 och C-760 Ultrazoom. Men kör man manuell focusering så är det inte alls några problem. En otroligt bra kamera i övrigt. Inne på min hemsida har jag gjort en liten ressension om olika kameror där jag bland annat skrivit om just det problemet på Olympus C-750

http://www.fotowebben.com/kameror.htm
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.